BasBQ
Beef en Steak

BCC eerste keer

 
 

Richard2019

Sprokkelaar
Berichten
40
Vandaag mijn eerste beer can chicken gemaakt. Een heel kippie in de rub gezet en op een blikkie radler gezet. Had mijn twijfels over de stabiliteit. Zeker omdat er veel mensen met van die BCC standaardjes werken. Maar ik vond de kip best stabiel staan op zijn blikje.

Ik wou de kip in eerste instantie op lage temperatuur eerst een uurtje roken (80 graden). Helaas te laat begonnen vandaag, dus bbq gelijk op 175 graden gereed gemaakt. Na een uurtje zat de 1,5kg kip op 72 graden celcius. Wou nog een krokante korst maken, dus temperatuur naar 250 gebracht. De kern temperatuur van de kip bleef stijgen en de krokante korst wilde niet echt lukken. Ik denk omdat ik tijdens het verhogen van de bbq temp, de kip er beter even af had kunnen halen. Bij 77 graden van de kip en een klein beetje krokante korst gestopt, omdat ik dacht dat de kip te droog zal worden.
Eindresultaat was gelukkig nog steeds een zeer sappig en zeker een lekker kippetje. Krokante korst is een aandachtspuntje voor de volgende keer. Misschien iets eerder de temperatuur van de bbq verhogen. De mee eters waren tevreden over het resultaat.
CF58ECA9-8456-401E-97DF-F54589E9B476.jpeg
 
lekker hoor
geen betere kip dan een kip van de bbq
heb je ook een foto van het (lekkere) eindresultaat?
 
Lekker hoor een bbc altijd wel moeilijk om een krokante vel te krijgen soms wel soms niet temperatuur rond 180 graden

En gefeliciteerd met je sticker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Kippie is mooi blijven staan dus, ziet er goed uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan