BasBQ
Beef en Steak

[BCC] Dan ook mijn eerste Beer Can Chicken.

 

j1nx

Kooltjesharker
Berichten
105
Met dit soort temperaturen word eten op normale tijden sowieso een uitdaging, dus als we dan toch wat later eten vanwege de temperatuur, waarom dan ook niet lekker de BBQ aan op een doordeweekse dag.  B-)

Dit is mijn eerste poging tot mijn tokkie met supermarkt spul. We doen heb binnen kort gewoon nog een keertje (en nog een keertje) over met de betere slagers grondstoffen.

[/img]
De kip in de rub met het blikje van "onze" sponsor  :p


met zo'n kleine kipje is deze stap helemaal zo makkelijk nog niet.


Op de Weber. ~Halverwege heb ik hem omgedraaid. Nog geen 5 minuten later gaat de temp controller piepen? He nu al? Was hij omgelazerd met het probe draadje tegen de kolen. Kapot. Maar weer even een nieuwe halen bij de Blokker. Ga er van uit dat je voor die 4.95 geen nieuw probeje kan kopen.


Met McPeet's potatoes. (Ok beetje vals gespeeld, het paste helemaal niet, dus deze uiteindelijk de oven ingeschoven)


De kids hadden al gegeten op een verjaardags partijtje dus er was lekker veel voor "bassie". Aardappelen waren iets te ver door gegaard, maar dat maakte ze niet minder lekker.

Werd al wat laat en een honger dat ik had, dus de opmaak kon me gestolen worden  :D

Tokkie waardig?
 
Ziet er goed uit! Ik zeg gefeliciteerd met het toetreden tot de tokkies  B-) :D en hier op dit forum is dat juist positief!
 
lekker hoor.
gefeliciteerd.
 
Tok, tok, tok, uit een ei ben ik geboren en nu ook nog in een ei bereid, een " lekker" gevoel.  ;) !
Welkom bij bcc club.
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je Tokkie.
 
Ziet er zeer smakkelijk uit. Lekkere aardappels ook  :D
Gefeliciteerd met je tokkie
 
En was hij lekker? Ik verbaasde me over de malsheid van het vlees.
 
Danny77 zei:
Mooi kippie hoor en welkom bij de tokkies.

Hij was super!

Ik moet bij kip alleen nog even wennen aan het roze vlees randje net onder het vel icm rookhout. Roze bij kip is vaak zo van; Shit niet goed gaar, maar dan in dit geval zit het onder het vel en niet tegen het bot.

Dij en Borst waren heerlijk sappig en mals.

Weet ook wel waardoor dat komt.

BBQ recepten word vrijwel altijd op kern temp bereid. Alle normale conventionele keuken/oven recepten gebruiken altijd tijd als indicatie. Wat natuurlijk maar zelden "spot-on" is voor de kip die je hebt.
 
j1nx zei:
Danny77 zei:
Mooi kippie hoor en welkom bij de tokkies.
Weet ook wel waardoor dat komt.

BBQ recepten word vrijwel altijd op kern temp bereid. Alle normale conventionele keuken/oven recepten gebruiken altijd tijd als indicatie. Wat natuurlijk maar zelden "spot-on" is voor de kip die je hebt.

En vergeet die beercan met vocht eronder niet he .. ja is juist de grap van dit recept, dat het van binnen ook uitdrogen voorkomt. Resultaat qua malsheid krijg je dan ook uit een conventionele oven .. maar dan mis je weer de rook en kolen smaak ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan