BasBQ
Beef en Steak

BBQen in de regen?

Interessant draadje dit. Ik gebruik nooit een parasol of iets dergelijks en heb ook geen afdak. Mijn OTG57 heeft afgelopen winter ribs en PP gemaakt in de sneeuw, hagel en spoelende regen. Er komt wel eens wat stoom van het deksel maar dat is alles. Als het erg lang duurt heeft het een beetje invloed op de temp maar dat is een kwestie van een beetje bijregelen. Een afdakje zou in mijn geval puur voor de pitmaster bedoeld zijn. De Q kan prima zonder. :)
 
Ik vind er been bal aan om in de regen te staan, dus ook hier staat een mooi afdak in de planning. Ik heb al een plekje bij de schuur, maar het gaat verbouwd worden. Diep in mijn hart zou ik zo'n amerikaans huis willen, met een veranda erom heen. Dat gaat niet lukken, maar een goddelijk fijn afdak wel. Met licht. En open haard ( ik droom lekker verder). Zzzzzzzz
 
Ik haat wind en regen!
We hebben een nieuwbouw hoekwoning met alleen maar bouwgrond naast ons, dus veel wind! Ik irriteer me er gruwelijk aan:)

Aankomend voorjaar staat de planning om een aanbouw naast het tuinhuis te maken. Dan staan we lekker droog:)

Ik had eerst een partytent maar die heeft het begeven door de wind en regen.. Nu steeds een zeiltje spannen, mocht het nodig zijn..

Als je niet veel wind in de tuin hebt.. 20 euro partytent bij de blokker.. Goed vastmaken en je kunt er tegenaan!
 
RobinCook zei:
Maar een flinke regenbui zal ook je temperatuur doen dalen of valt dat wel mee?

Wind heeft een grotere invloed op de temperatuur als regen heb ik gelezen. En dat geloof ik direct, mijn WGA heeft al eens vol in de draaiwind gestaan. De temperatuur ging zo 20 ? 30 graden op en neer. Wil je dat met regen bereiken, dan heb je een heel ander probleem lijkt mij. (Denk lieslaarzen en zuidwester;))
 
Mijn WSM staat in de hoek (tegenwoordig beschermt door een parasol) maar als ik hier een flinke regenbui overheen kreeg dan zag ik de temperatuur van 105 naar 70 graden zakken.
Verder merk dat als het vriespunt in zicht komt, het stijgen langzamer gaat en je meer brandstof verbruikt. Dit zal met een keramiek Q wel iets beter geregeld zijn vermoed ik  ::)
 
Ik heb hem van de week ook gewoon in een hoekje gezet. Had nog een parasol gereed om er een beetje over heen te hangen maar dit was gelukkig niet nodig.  Van de wind had hij hier in ieder geval geen last.
 
Boldeagle zei:
Dit zal met een keramiek Q wel iets beter geregeld zijn vermoed ik  ::)

Ik zeg niets ;)
 
Hahaha
 
jeroen78 zei:
Zo heb ik het opgelost, want in de regen staan vind ik niet zo prettig;-)
Als je de mogelijkheid hebt, is het een paar balken tussen de schuttingen en een paar golf plaatjes en dan ben je al een eind.en dan als extra kan je er nog stroom en water naar toe brengen.
WOW echt mooie hoekje, bravo!
Leuk die spiegels, is er een speciale reden voor? ;)
 
Hoe zit het met bbqen met ijzel?  ;)
 
kan gewoon hoor, alleen oppassen dat je niet uit glijdt haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan