BasBQ
Beef en Steak

BBQen in de regen?

 

RobinCook

Vuurmaker
Berichten
62
Ik wil gaan beginnen met het niet-mooi-weer bbqen. Dan krijg je dankzij ons mooie klimaat natuurlijk weleens een regenbui over je heen. Ik heb geen overkapping in mijn achtertuin maar ik zit er aan te denken om hier toch iets voor te maken. Hebben jullie hier ervaring mee? Regen lijkt me namelijk niet bevordelijk voor mijn weber.
 
je weber kan heel goed tegen de regen hoor  :)
 
Maar een flinke regenbui zal ook je temperatuur doen dalen of valt dat wel mee?
 
Je kunt natuurlijk een grote parasol over je Q zetten. Of een afdakje gaan bouwen, altijd een leuk project!
 
het is zoiezo voor jezelf lekkerder dat je droog staat als je aan het bbqen bent, dus een afdakje is zeker geen overbodige luxe
 
Voor nood, en als het niet te hard waait.

imageozp.jpg


Mac
 
waarom begin je niet met een partytent, bbq en bartafel ?
 
Mijn weber staat al bijna 8 jaar zo buiten, zonder hoes of afdak. Kan hij prima tegen.
 
Ok! Ik was bang dat de poten zouden gaan roesten. Met die ketel gebeurd niks daar ben ik wel van overtuigt. Aan zo'n noodoplossing zat ik ook te denken met een parasol ofzo!
 
die poten zijn alluminium, dus daar gebeurd ook niks mee
 
Sterker, onder de hoes blijft hij langer vochtig dan zonder. Komt door condens.
 
De mijne staat ook merendeels van de tijd buiten, weer of geen weer. ;-)
 
Ik heb een afdakje laten maken en als het regent kan ik onder het afdakje zitten ook met sneeuw.
 
Ik gebruik een grote dikke katoenen parasol indien nodig, koste me 2 jaar geleden 25 eurie en ziet er nog prima uit na 2 jaar roken  :p
 
uma3ezag.jpg


Zo heb ik het opgelost, want in de regen staan vind ik niet zo prettig;-)
Als je de mogelijkheid hebt, is het een paar balken tussen de schuttingen en een paar golf plaatjes en dan ben je al een eind.en dan als extra kan je er nog stroom en water naar toe brengen.
 
Mac zei:
Mijn weber staat al bijna 8 jaar zo buiten, zonder hoes of afdak. Kan hij prima tegen.

Ja, dat zal allemaal wel, maar dat kan mijn rikketik niet verdragen hoor :(

Mac

Had hij maar geen barbecue moeten worden ;) Ik hanteer een oude Quicksilver slogan, Play hard, you can always buy more ;)
 
RobinCook zei:
Ik wil gaan beginnen met het niet-mooi-weer bbqen.

Je hebt geluk, je woont in het ideale land hiervoor! ;)

Tot nu toe gebruik ik een grote parasol als het regent of sneeuwt dat werkt redelijk, toch gaat er dit jaar een grote vaste luifel komen, zodat ik ook een permanente droge en goed verlichte Q plek heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan