Ik heb hier al veel mooie zelfbouw projecten voorbij zien komen en elke keer denk ik, dat wil ik ook een keer hebben! Ik heb een Weber Performer, dus een beetje een BBQ tafel en die paste goed in mijn vorige tuin. Maar we zijn recent verhuisd en hebben een grotere tuin. Daarin stond o.a. een zelfgemaakte tuintafel van steigerhout, maar de vrouw wilde graag een nieuwe tafel. OK, dan maak ik van de oude tafel een BBQ tafel! Afgelopen woensdag kwam de nieuwe tafel binnen en ik ben gelijk begonnen om de oude te demonteren (heel veel schroeven eruit halen...)
Samen met mijn schoonvader hebben we in 2 dagen een mooie BBQ tafel, in elkaar gezet, zo'n beetje alle delen van de oude tafel hebben we gebruikt, inclusief de restjes van mijn overkapping hebben we in de tafel verwerkt. Op enkele foto's had ik gezien dat er een tegel in verwerkt was, en in de garage stonden nog een paar vloertegels die in de badkamer zitten, dus die er ook nog in verwerkt. Ik heb 2 palen van 8,8 x 8,8 gekocht voor de tafelpoten en een stuk multiplex voor in het kastje, verder alles hergebruikt. De tafel ziet er in mijn ogen perfect uit! Duidelijk gemaakt van steigerhout, niks meer aan doen dus!
De tafel is 170 bij 76 en 82 hoog.
hier de foto's,
plaats bepalen voor de ketel:
Gat zagen:
De onderkant van de tafel met 2 gaten erin:
De tafel na dag 1, het ging een beetje regenen, dus volgende dag verder!
Frame maken voor het kastje
Klaar!
Erg blij mee!
Samen met mijn schoonvader hebben we in 2 dagen een mooie BBQ tafel, in elkaar gezet, zo'n beetje alle delen van de oude tafel hebben we gebruikt, inclusief de restjes van mijn overkapping hebben we in de tafel verwerkt. Op enkele foto's had ik gezien dat er een tegel in verwerkt was, en in de garage stonden nog een paar vloertegels die in de badkamer zitten, dus die er ook nog in verwerkt. Ik heb 2 palen van 8,8 x 8,8 gekocht voor de tafelpoten en een stuk multiplex voor in het kastje, verder alles hergebruikt. De tafel ziet er in mijn ogen perfect uit! Duidelijk gemaakt van steigerhout, niks meer aan doen dus!
De tafel is 170 bij 76 en 82 hoog.
hier de foto's,
plaats bepalen voor de ketel:
Gat zagen:
De onderkant van de tafel met 2 gaten erin:
De tafel na dag 1, het ging een beetje regenen, dus volgende dag verder!
Frame maken voor het kastje
Klaar!
Erg blij mee!