BasBQ
Beef en Steak

BBQ Tafel

 
 
 

SAN-RHN

Stoker
Berichten
273
Ik heb hier al veel mooie zelfbouw projecten voorbij zien komen en elke keer denk ik, dat wil ik ook een keer hebben! Ik heb een Weber Performer, dus een beetje een BBQ tafel en die paste goed in mijn vorige tuin. Maar we zijn recent verhuisd en hebben een grotere tuin. Daarin stond o.a. een zelfgemaakte tuintafel van steigerhout, maar de vrouw wilde graag een nieuwe tafel. OK, dan maak ik van de oude tafel een BBQ tafel! Afgelopen woensdag kwam de nieuwe tafel binnen en ik ben gelijk begonnen om de oude te demonteren (heel veel schroeven eruit halen...)

Samen met mijn schoonvader hebben we in 2 dagen een mooie BBQ tafel, in elkaar gezet, zo'n beetje alle delen van de oude tafel hebben we gebruikt, inclusief de restjes van mijn overkapping hebben we in de tafel verwerkt. Op enkele foto's had ik gezien dat er een tegel in verwerkt was, en in de garage stonden nog een paar vloertegels die in de badkamer zitten, dus die er ook nog in verwerkt. Ik heb 2 palen van 8,8 x 8,8 gekocht voor de tafelpoten en een stuk multiplex voor in het kastje, verder alles hergebruikt. De tafel ziet er in mijn ogen perfect uit! Duidelijk gemaakt van steigerhout, niks meer aan doen dus!

De tafel is 170 bij 76 en 82 hoog.
hier de foto's,
plaats bepalen voor de ketel:
2020-05-22 12.37.31.jpg

Gat zagen:
2020-05-22 13.12.35.jpg

De onderkant van de tafel met 2 gaten erin:
2020-05-22 14.38.44.jpg

De tafel na dag 1, het ging een beetje regenen, dus volgende dag verder!
2020-05-22 15.03.08.jpg

Frame maken voor het kastje
2020-05-23 12.07.27.jpg

Klaar!
2020-05-23 14.45.56.jpg

2020-05-23 14.46.11.jpg

2020-05-23 14.46.28.jpg


Erg blij mee!
 
Mooi tafeltje geworden em je kan nog aardig droog staan ook
 
Mooi tafeltje geworden em je kan nog aardig droog staan ook
Ja de plek waar de tafel nu staat is ook een lekker plekje! Is bij aanleggen van de tuin gemaakt. Dak is niet echt dicht, maar bied nog wel enige beschutting.
 
Knap werk en zelfs een origineel Weber logo ;) Hoe heb je het gat voor de Weber uitgemeten (inclusief uitsparing voor de dekselhouder)?
 
Knap werk en zelfs een origineel Weber logo ;) Hoe heb je het gat voor de Weber uitgemeten (inclusief uitsparing voor de dekselhouder)?

Eigenlijk simpel, de ketel met dekselhouder op zijn kop op het tafelblad en met een potlood de omtrek tekenen. De bevestigingspunten zitten er al op van de performer, daar moet je dan natuurlijk de wel even rekening mee houden.

Het logo komt ook van de performer tafel af, hoort natuurlijk op de nieuwe tafel :)

2020-05-22 13.12.25.jpg
 
Eigenlijk simpel, de ketel met dekselhouder op zijn kop op het tafelblad en met een potlood de omtrek tekenen. De bevestigingspunten zitten er al op van de performer, daar moet je dan natuurlijk de wel even rekening mee houden.

Het logo komt ook van de performer tafel af, hoort natuurlijk op de nieuwe tafel :)

Bekijk bijlage 2353

Ah ja.. niet eens aan gedacht. Niet vergeten de bbq leeg te maken
 
Mooie tafel geworden, je hebt een mooi plekje zo!

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk
 
Dat is een prima bbq tafel geworden netjes gedaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan