Beef en Steak

BBQ Saturday

Je bent lekker bezig geweest Free😋

Bavette rollade zijn ze hier thuis ook helemaal gek op.

Ik vind het dessert wat je zoontje heeft maakt leuk uitzien Free, heb je daar een linkje van ?
Mijn zoontje had het van TikTok, maar dat heb ik niet en kan ik niet delen.

Heb wel onderstaande op Instagram gevonden, maar als je in google “flower pot dessert” ingeeft, krijg je veel variaties.

Die van ons was gevuld met zelfgemaakte chocomousse en de wortel van marsepein heeft mijn vrouw zelf gekleurd en gekneed.

Let wel op. Eerst het bekertje van bovenaan tot aan de bodem inknippen en met plakband dicht plakken. Anders komt het niet goed.

 
Mijn zoontje had het van TikTok, maar dat heb ik niet en kan ik niet delen.

Heb wel onderstaande op Instagram gevonden, maar als je in google “flower pot dessert” ingeeft, krijg je veel variaties.

Die van ons was gevuld met zelfgemaakte chocomousse en de wortel van marsepein heeft mijn vrouw zelf gekleurd en gekneed.

Let wel op. Eerst het bekertje van bovenaan tot aan de bodem inknippen en met plakband dicht plakken. Anders komt het niet goed.

Dankjewel Free voor de informatie! Daar kan ik wel iets mee 👍🏻 Ik heb zelf geen kinderen maar de kids vaan mijn vrienden zullen hier van smullen als ze komen eten 👌🏻
 
Dankjewel Free voor de informatie! Daar kan ik wel iets mee 👍🏻 Ik heb zelf geen kinderen maar de kids vaan mijn vrienden zullen hier van smullen als ze komen eten 👌🏻

Dit is niet alleen voor de kinderen. Deze hadden we voor iedereen en ze waren er allemaal lovend over.
 
Dat gaat helemaal goed komen, meestal maak ik iets met chocolade voor de kids als ik voor de meute bbq, de “ volwassen “ krijgen meestal mijn eigen gestookte drank met iets lekkers erbij 🤗
 
Ziet er gaaf uit allemaal zeg! (y)
 
Tijdje geleden hebben wij iets gelijkaardigs op restaurant als dessert gekregen, daar was de grond zwart en groeide er gras op.

Te lang geleden om mij nog te herinneren wat het juist was, maar het oogt wel cool.

De grond die erop zit, zijn verkruimelde oreo koekjes.
Mijne zoon kan niet zonder scherm en kijkt enorm veel reels op Instagram en daar komen vaak van die desserts langs en wil hij dat eens proberen. Deze vind ik echt wel super.
 
Zie ik goed dat je de asperges indirect hebt gegaard?
Hoe was de rollade? ik ben een beetje huiverig om rundvlees daarvoor te gebruiken. Rundvlees is al smakelijk genoeg van zichzelf.
Dan zou ik eerder een Porchetta ervan maken of veredelde Cordonbleu omdat dat beesten zijn die van zichzelf redelijk neutraal smaken. Ben benieuwd naar jouw mening hierover.
 
Zie ik goed dat je de asperges indirect hebt gegaard?
Hoe was de rollade? ik ben een beetje huiverig om rundvlees daarvoor te gebruiken. Rundvlees is al smakelijk genoeg van zichzelf.
Dan zou ik eerder een Porchetta ervan maken of veredelde Cordonbleu omdat dat beesten zijn die van zichzelf redelijk neutraal smaken. Ben benieuwd naar jouw mening hierover.

Die asperges zijn direct gegrild terwijl het vlees lag te rusten na het searen. Voornaam hierbij is om ze te voorzien van olijfolie zodat ze niet al te snel verbranden.

Rollade en Porchetta zijn 2 compleet verschillende zaken, zowel qua dier, qua vleesonderdeel, als qua bereiding. Een porchetta wordt gemaakt van het buikspek van het varken met zwoerd. Een rollade van bavet is geen rariteit hoor en daar zijn 1001 variaties op naar smaak en wens. Hier zijn veel mensen die het maken en sommigen maken het zelfs in de vorm van pinwheels.
 
Bavette is een prima stuk om een rollade van te maken @meinonA .
Dat is niet "heel gewaagd" of zo.
Zou het zeker proberen als ik jou was.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan