BasBQ
Beef en Steak

BBQ-restaurant

Bedankt voor jullie reviews, niet voor de kenners dus.
 
als ik het zo lees... jammer maar kans gemist
 
Nou, laten we ook wat krediet geven voor het idee. Dat de uitvoering wat verbeterpunten kan gebruiken is denk ik fine tunen van het recept, niet alles is in 1 keer goed. Misschien dat ze open zijn voor tips van doorgewinterde Q'ers mbt recepturen. Zijn de personen die in de keuken staan bekenden in de Q-wereld?

Het openen en kwalitatief hoog houden van een low and slow Q-restaurant lijkt me een kwestie van herhaling voordat je een standaard hebt. Zag dit weekend weer wat beelden van Anthony Bourdain in Austin dit keer en daar zit wat ervaring en toewijding wat echt nodig is om top te zijn.
 
Punten voor het idee ben ik niet zo voor want daar koop ik weinig voor als ik er zit te eten en het is niet goed.
De eigenaren zijn twee vrienden die hun inspiratie hebben opgedaan tijdens een reis door de VS. Als ik daar Thailand reis en vind het eten daar lekker dan betekend dat niet dat ik ook Thais kan koken.
Ik las in een recensie op Iens dat de saus in het flesje de huisgemaakte ketchup is, waarom dan tegen mij zeggen dat het BBQ saus is en waarom serveer je dat bij je vlees. Dan snap je BBQ dus niet.

In de VS heb ik ook een hoop Q gehad die opknapte van een beetje saus, op zich niet erg maar geef me wel de keuze en probeer me niet iets te verkopen wat het niet is.
 
Mee eens! Een restaurant is goed, gemiddeld of slecht. We geven allemaal ons duurverdiende centjes uit aan een avondje uit eten en dan moet het meteen spot-on goed zijn. Persoonlijk zou ik na een slechte ervaring ook niet meer zo snel terug gaan om te kijken of het verbeterd is, tenzij je plotseling overal recensies leest dat alles tig keer beter is geworden.

Kan m'n centjes maar ??n keer uitgeven en met name in de horeca moet het dan gewoon goed zijn.
 
@noskos , wat voor smoker gebruiken ze? Gas, electrisch of carcoal?
Want zonder de goede basis / appparatuur is het lastig continue kwaliteit te bieden?

Uberhaupt belangrijk wie er de pitmaster is? Iedere pitmaster heeft zijn eigen flavor ...
 
Als ik het goed gezien heb waren het elektrische Bradley smokers, 2 stuks.
 
Dan is (naar mijn mening) het probleem bekend van de vlakke smaak, niet voldoende rook door de elektrische smoker. Voor brisket en pulled pork moet je om het uur de chips bijvullen voor de rooksmaak.
 
Dat kan een Bradley wel. Die voegt om het uur of ingestelde tijd een hoeveelheid samengeperst rookhout toe.

Ik denk dat dit restaurant gezien de hier beschreven ervaringen beter kan focussen op smaak en malsheid. Als dat klopt kun je over rook gaan praten ;)
 
Deze reactie heeft Tim, ??n van de eigenaren, op mijn blog achter gelaten.

Ik ben de eigenaar van Bar Brouw en heb met veel interesse je recensie gelezen zoals je waarschijnlijk wel begrijpt :) . We proberen o.a onze liefde voor Low & Slow, zoals die bij jullie overduidelijk ook aanwezig is, zo goed en leuk mogelijk over te brengen aan onze gasten. We kunnen dan ook veel met je opmerkingen, en hebben inmiddels al wat aanpassingen doorgevoerd. We zijn op dit moment net 3 weken open en hebben al veel kennis opgedaan mbt planningsproces wat natuurlijk iets anders werkt dan bij een ?standaard? restaurant. Ik hoop dat jullie nog een keer in de gelegenheid zijn om langs te komen en te proeven, jullie krijgen dan iig een goed biertje van me. Succes verder met deze fraaie website.

Gr. Tim

Heb via de mail nog even met hem gesproken en ga over een tijdje nog een keer proeven.
 
Ik vindt dit ZEER positief van Tim.
Hiermee geeft hij in ieder geval aan dat ze open staan voor goede idee?n en adviezen!
Ik hoop oprecht dat ze zelfs de meest ervaren leden van dit forum op een gegeven moment kunnen overtuigen!
Maar dan moeten ze wel hun best doen ;)
 
idd hele mooie reactie van Tim, zolang ze openstaan voor opmerkingen is het goed
 
De reactie van Tim is meer dan positief! ik weet uit ervaring dat het opstarten van een restaurant de nodige sores met zich meebrengt. Dit mooie forum en de site van Dennis kunnen voor hem de inspiratiebron zijn om er een succesvol restaurant van te maken. Ik ga er als Amsterdammer zeker een keer naar toe!
 
structor zei:
Leuke reactie, ik neem aan dat je op deze uitnodiging in gaat Dennis?
Lokatie voor "ledenvergadering" van het Genootschap?  :)
 
RedFox zei:
structor zei:
Leuke reactie, ik neem aan dat je op deze uitnodiging in gaat Dennis?
Lokatie voor "ledenvergadering" van het Genootschap?  :)

Ik zat met dezelfde gedachte Geert. Een borrel, diner of hoe we het ook willen noemen :)
 
Daar is het een beetje klein voor om er met alle leden te vergaderen ;) De bendeleiders passen wel :D
 
Een oud topic, ik weet het, maar wellicht heeft toch iemand een antwoord.

Vorig jaar ben ik een keer bij Bar Brouw geweest om vervolgens in de Food Hallen te gaan eten, gezien de menukaart was het voornemen om nog eens terug te komen en daar ook eens te gaan eten. Volgens de website zijn ze in augustus gesloten voor een verbouwing en zouden ze begin november weer open gaan. echter voor zover mij bekend zijn ze nog steeds gesloten (geen updates op de website en facebook), iemand enig idee of deze zaak nog weer open gaat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan