BasBQ
Beef en Steak

BBQ Moestuin topic

BBCharlie

Stoker
Berichten
309
Begin dit jaar vatte ik het idee op om een moestuin met kleine foliekas aan te leggen puur voor productie van fruit en groenten voor mijn andere buitenhobby, de bbq. Inmiddels groeit en bloeit er van alles en ik zie bij meerdere leden van dit genootschap ook moestuintjes voorbij komen op de achtergrond van foto’s. Dus misschien zijn er meer kwekers onder ons?

Ik ben benieuwd wat jullie allemaal hebben groeien voor op en bij de bbq (y)

Bij mij staat er:

- Courgettes
- 3 aardappelrassen in bakken
- 6 soorten tomaat van decoratie tomaat tot saus tomaat.
- 3 soorten paprika
- Boterbonen
- Sugarsnaps
- Maïs
- Wortelen
- Komkommers

Ook leuk:

- Pepers
- Aubergines

Stock foto ter inspiratie 🥰
C8F2DB6C-A7FB-41C1-9F34-95CE1C36173B.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hier vooral kruiden.

Rozemarijn
Tijm
Peterselie
Munt
Bieslook
Basilicum

Knoflook
Aardbeien

En sinds kort chilipepers en cayennepeper.
 
10 soorten tomaten
Jalapeno
Sugar rush peach pepers
Dong xuan peper
Gele rode en paarse paprika
Zoete paprika
Aubergine
Komkommer
Courgette
Sla

En nog een kruidenbak vol kruiden.

En allemaal goed aan de groei nu😬
 
Hier wat tomaten, komkommers, blauwe bessen en pepers.. complimenten voor de heerlijke foto BBCharlie, prachtig!
 
Ik heb een bakje met wat tomatenplanten en aardbeienplantjes. En verspreid door m'n tuin staan wat kruiden, o.a. rozemarijn en bieslook.

Het liefst zou ik een moestuin hebben, maar helaas heb ik daar de ruimte niet voor, en is er ook geen mogelijkheid om iets te huren in de buurt.
 
Hoho! De foto is enkel te inspiratie :oops: Maar ik zweer hierbij dat ik deze komende zomer zal reproduceren. Op die geëvolueerde schimmel na dan.. Ik eet geen paddenstoelen.
 
Hier vooral kruiden.

Rozemarijn
Tijm
Peterselie
Munt
Bieslook
Basilicum

Knoflook
Aardbeien

En sinds kort chilipepers en cayennepeper.

Lekker! Bij mij komen de kruiden pas echt goed uit sinds ik een kas heb.
 
10 soorten tomaten
Jalapeno
Sugar rush peach pepers
Dong xuan peper
Gele rode en paarse paprika
Zoete paprika
Aubergine
Komkommer
Courgette
Sla

En nog een kruidenbak vol kruiden.

En allemaal goed aan de groei nu😬

jij zit goed in de pepers 🌶 🥵 Wat maak je er van?
 
Hier wat tomaten, komkommers, blauwe bessen en pepers.. complimenten voor de heerlijke foto BBCharlie, prachtig!

Waar zet jij de komkommers? In een pot/kas/rek? Ik wil volgend jaar een hele border langs het huis vol zetten met blauwe bessen. Die blijven best laag toch?
 
Ik heb een bakje met wat tomatenplanten en aardbeienplantjes. En verspreid door m'n tuin staan wat kruiden, o.a. rozemarijn en bieslook.

Het liefst zou ik een moestuin hebben, maar helaas heb ik daar de ruimte niet voor, en is er ook geen mogelijkheid om iets te huren in de buurt.

Is ook al lekker toch? En heb je verticaal geen opties? Ik heb dit jaar de courgettes in potten gezet. Zo zijn die rakkers veel beter te managen.
 
jij zit goed in de pepers 🌶 🥵 Wat maak je er van?
De jalapeno ga ik met wat kaas en spek op de kamado leggen.🤤. En een deel inmaken zodat ik er de rest van het jaar nog heb. De rest is een probeerseltje en Ga ik een eigen hotsauce van proberen te maken. De sugar rush peach, omdat de naam zegt het zelf nogal fruitig zou smaken.
 
Vooral tuinkruiden.
De pepers zijn een ramp geworden.
 
Ik heb een paar jaar lang een volkstuin gehad in de buurt en dat was fantastisch. Altijd mooie producten, veel diversiteit. Totdat ik om gezondheidsredenen (hart) een stap terug moest doen. Het was niet vol te houden. Maar de kruiden staan hier om de hoek naast het terras en dat is al een genot :)
 
Ik schop dit topic even uit de krantenbak omdat ik benieuwd ben of er meer mensen willen meeschrijven in een moestuintopic speciaal voor de BBQer 🙂

Ik heb vorig jaar zo lekker gegeten van alle mais, tomaten, courgettes, etc dat ik dit jaar een grotere moestuin aanleg. En de bakken worden verhoogd zodat de aarde warmer wordt = meer opbrengst.

Dus wie doet er mee en wat zijn je plannen?
 
Dat is leuk om te doen.

Je kunt ook een beetje stro om je groente en kruiden leggen het houd vocht vast en wordt compost naar verloop van tijd
 
Ik lees zeker even mee. Ik heb nooit een moestuin gehad of mezelf erin verdiept maar het lijkt me wel gaaf om te koken met ingrediënten uit eigen tuin. Helaas is onze tuin bijna volledig bestraat dus ben ik op zoek gegaan naar een bak. Ik ben van plan om één of twee van zulke bakken bij de Lidl te bestellen:


Als iemand betere alternatieven hoor ik het graag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan