BasBQ
Beef en Steak

BBQ meubel

Intussen de egg in het meubel getild en voor de eerste keer zo gebruikt, toch wel heel erg fijn al die ruimte.

12.jpg
 
Zit er een koelkast/bierkoeler achter de deurtjes? Ik zie namelijk een snoertje lopen 🍻
 
Intussen is het meubel al een tijdje klaar. De egg staat er nog niet in omdat ik nog niet helemaal goed weet wat ik met het tablet ga doen waar de egg op komt te staan. Ik heb de betonplaat gegoten en afgewerkt, maar ik vrees een beetje dat het te zwaar wordt allemaal. Zeker omdat ik het nog wil binnen zetten in de winters en over kleiklinkers moet.

Bekijk bijlage 27982

Bekijk bijlage 27983

Heel gaaf meubel. Dit heb ik ook in gedachte maar kwam nog niet helemaal uit de constructie. Heb je nog wat foto’s hoe je het hout gemonteerd hebt? En de deuren?

En heb je voor het hout gewoon platen gefreesd?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
@Kaspa, het zijn stalen kokers van 4x4 cm waarop L profielen gelast zijn, daar heb ik het hout op gemonteerd met flexibele lijm voor Trespa platen.
Ik heb het niet geschroefd omwille van de werking, zou op zich wel kunnen, maar dan moeten de schroefgaten eerder gleuven worden.

Het zijn eiken planchetten, die ik thv de L profielen wat ingefreesd heb zodat ze gelijk komen met de buitenkant van het frame. de planchetten zitten allemaal los in elkaar.

De deurtjes zijn gemonteerd met keukenkastscharnieren. Het hout is 2cm dik, de koker 4cm, dus ik heb op de plek van de scharnierplaatjes het hout dubbel verlijmd, zo komt het gelijk uit op de kokers en kan je de plaatjes monteren.

Moest het niet duidelijk zijn, kan ik zeker wat foto's maken.
 
@Kaspa, het zijn stalen kokers van 4x4 cm waarop L profielen gelast zijn, daar heb ik het hout op gemonteerd met flexibele lijm voor Trespa platen.
Ik heb het niet geschroefd omwille van de werking, zou op zich wel kunnen, maar dan moeten de schroefgaten eerder gleuven worden.

Het zijn eiken planchetten, die ik thv de L profielen wat ingefreesd heb zodat ze gelijk komen met de buitenkant van het frame. de planchetten zitten allemaal los in elkaar.

De deurtjes zijn gemonteerd met keukenkastscharnieren. Het hout is 2cm dik, de koker 4cm, dus ik heb op de plek van de scharnierplaatjes het hout dubbel verlijmd, zo komt het gelijk uit op de kokers en kan je de plaatjes monteren.

Moest het niet duidelijk zijn, kan ik zeker wat foto's maken.

Ik denk dat ik het idd snap. Slimme oplossingen. Als je foto’s zou willen maken zou ik dat waarderen. Dan kan ik ze aan m’n zwager laten zien. Die doet het las werk.
 
Ik denk dat ik het idd snap. Slimme oplossingen. Als je foto’s zou willen maken zou ik dat waarderen. Dan kan ik ze aan m’n zwager laten zien. Die doet het las werk.
Was dit even uit het oog verloren. Bij deze 2 foto's van de binnenkant.

De kokers zijn 4cm dik, de L profielen zijn in in het midden geplaatst op die kokers.
De eiken planchetten zijn 2cm dik, waardoor ik wat hout heb moeten weghalen zodat de planchetten niet voorbij de kokers komen bij het verlijmen op de L profielen. Hiermee verzink je ze eigenlijk.

De deurtjes heb ik gemonteerd op een extra planchette aan de binnenkant. Daardoor kom ik op 4 cm dikte met het hout, de breedte van de koker. Dit zijn Blum softclose keukenkastscharnieren.

Deurtjes zijn verlijmd met het balkje dat je op foto 2 ziet.

Ik heb nergens schroeven gebruikt, overal flexibele lijm en het bijhorende hechtingsmiddel.

bbq binnen1.jpg
bbq binnen2.jpg
 
Was dit even uit het oog verloren. Bij deze 2 foto's van de binnenkant.

De kokers zijn 4cm dik, de L profielen zijn in in het midden geplaatst op die kokers.
De eiken planchetten zijn 2cm dik, waardoor ik wat hout heb moeten weghalen zodat de planchetten niet voorbij de kokers komen bij het verlijmen op de L profielen. Hiermee verzink je ze eigenlijk.

De deurtjes heb ik gemonteerd op een extra planchette aan de binnenkant. Daardoor kom ik op 4 cm dikte met het hout, de breedte van de koker. Dit zijn Blum softclose keukenkastscharnieren.

Deurtjes zijn verlijmd met het balkje dat je op foto 2 ziet.

Ik heb nergens schroeven gebruikt, overal flexibele lijm en het bijhorende hechtingsmiddel.

Bekijk bijlage 39100Bekijk bijlage 39101

Thanks! Daar kunnen we zeker wat mee. En geen probleem dat de reactie wat later is aangezien we toevallig komend weekend gaan starten met lassen. Ik zal uiteindelijk het eindresultaat delen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan