Soms heb je gewoon gebrek aan inspiratie. In dit geval gebrek aan inspiratie voor de fotowedstrijd (laten we het bbq gerelateerd houden
).
Niet dat ik het onderwerp niets vind, maar ik heb eigenlijk niet zoveel met festivalfood. Ik associeer dat, misschien ten onrechte, toch met fastfood. Broodje hamburger, frietje mayo, hotdogje etc. etc.
Wellicht komt dit door mijn gebrekkige festival kennis, maar de inspiratie was er niet.
Gelukkig schiet je broer dan te hulp,
.
Het recept is heel simpel en komt van HowToBBQRight
Voor de meatballs heb ik eigenlijk het recept van de MOINK Balls van Noskos aangehouden. Dat zijn gewoon lekkere ballen.
Ik wilde de ballen niet gelijk in de saus doen, maar eers 20 min roken op 120 graden.
Wat kleuren ze toch al mooi he
.
Hierna in de saus.
Nu had ik hier graag willen vertellen welke bbq saus dit is. Hoe ik deze gemaakte heb en welke ingrediënten hier allemaal in zitten........
.... Maar ik heb werkelijk geen idee meer.
Ik maak bbq saus altijd in een grotere hoeveelheid en zet dat weg in potjes in de koelkast. Bewust gemaakt met droge kruiden, zodat het lang goed blijft. Als ik moet gokken, dan zeg ik dat dit Coca-Cola bbq saus is
.
Terug op de bbq tot kern 70 graden.
Hierna de luxe Italiaanse bol van de Jumbo open gesneden. Oude kaas er in om een klein beetje vocht tegen te houden.
Ondertussen waren de ballen zover.
Geraspte mozzarella en extra saus uit het bakblik er over.
En een kleine 10 minuten terug op de Q.
En dan het eindresultaat.
Damn wat was dit een lekker broodje. Altijd prettig zo'n broer die voor inspiratie zorgt

.
Bedankt voor het kijken.
Ps. Hij was gewoon uitgenodigd hoor, kwam alleen niet opdagen

Niet dat ik het onderwerp niets vind, maar ik heb eigenlijk niet zoveel met festivalfood. Ik associeer dat, misschien ten onrechte, toch met fastfood. Broodje hamburger, frietje mayo, hotdogje etc. etc.
Wellicht komt dit door mijn gebrekkige festival kennis, maar de inspiratie was er niet.
Gelukkig schiet je broer dan te hulp,

Het recept is heel simpel en komt van HowToBBQRight
Voor de meatballs heb ik eigenlijk het recept van de MOINK Balls van Noskos aangehouden. Dat zijn gewoon lekkere ballen.
Ik wilde de ballen niet gelijk in de saus doen, maar eers 20 min roken op 120 graden.
Wat kleuren ze toch al mooi he

Hierna in de saus.
Nu had ik hier graag willen vertellen welke bbq saus dit is. Hoe ik deze gemaakte heb en welke ingrediënten hier allemaal in zitten........
.... Maar ik heb werkelijk geen idee meer.
Ik maak bbq saus altijd in een grotere hoeveelheid en zet dat weg in potjes in de koelkast. Bewust gemaakt met droge kruiden, zodat het lang goed blijft. Als ik moet gokken, dan zeg ik dat dit Coca-Cola bbq saus is

Terug op de bbq tot kern 70 graden.
Hierna de luxe Italiaanse bol van de Jumbo open gesneden. Oude kaas er in om een klein beetje vocht tegen te houden.
Ondertussen waren de ballen zover.
Geraspte mozzarella en extra saus uit het bakblik er over.
En een kleine 10 minuten terug op de Q.
En dan het eindresultaat.
Damn wat was dit een lekker broodje. Altijd prettig zo'n broer die voor inspiratie zorgt

Bedankt voor het kijken.
Ps. Hij was gewoon uitgenodigd hoor, kwam alleen niet opdagen

Laatst bewerkt: