BasBQ
Beef en Steak

BBQ gerecht oud op nieuw

 
 
 
 

tensefountain1

Kooltjesharker
Berichten
240
Ik wil voor oud op nieuw graag een gerecht maken wat ik dag ervoor kan maken en op de dag zelf alleen nog hoef op te warmen of eventueel ff af te grillen en dat dan te serveren op een broodje of met rijst.

Zelf zat ik te denken in de richting van een varkens wangen stoofpotje ofzo maar kan niet echt iets vinden.

Heeft iemand goede ideeën?



Verstuurd vanaf mijn RMX2202 met Tapatalk
 
Afgrillen zou met een hele hoop mooie stukken vlees kunnen.

Thuis een bavet roken en later in plakken snijden en grillen,

Soep 😉

Spareribs vast langzaam garen en aflakken en grillen.
Zoiets zeg maar

Saté of iets anders op een stokje.
 
Laatst bewerkt:
Kalfswangen in chilisaus, roken, koken in de DO volgende dag opwarmen nog meer smaak. Beetje aankleden met maïs kolf bijvoorbeeld.

De perfecte bodem om het nieuwe jaar in te luiden met een goede speciaal biertje!

20210424_203417.jpg
 
Ik ga overigens zelfs paella maken, met koud gerookte chorizo, gegrilde knoflook gamba's & lekker stuk Argetijnse rib eye erop🥩
 
Ik gooi er een paar cote de boeufs van ieder 1,2kg op met reverse sear. (Lekker makkelijk want ik ben deze week incl vrijdag nog gewoon aan het werk) Iets van een ceasar salade erbij met aardappletjes.
 
Oude en nieuwjaarsdag/avond doen wij niets op de BBQ maar genieten we naast de appel bollen in hoofdzaak van van kleine hapjes (kaasplankje met lekkere hapjes en drankjes) met als maaltijd een heerlijke haringsalade. Zijn we zo gewoon van thuis en dat houden we er in met als afsluiting om 24.00 uur natuurlijk de fles met bubbeltjes .

FIJNE JAARWISSELING ALLEMAAL. 🤗 en voorzichtig met vuurwerk. ;) !
 
Heb uiteindelijk toch nog een recept kunnen vinden online.


Deze ben ik nu aan het maken alleen dan met gewone varkens wangen.
Volgens het slachthuis waar ik mijn vlees gehaald heb is het stukje vlees wat je nodig hebt officieel niet de wang maar de kieuw. De gehele wang is een stuk vetter vlees.

Het ruikt in ieder geval al echt heerlijk en dan moeten alle groenten nog toegevoegd worden.
8de2484ef6e8151979d3ebd013ab0150.jpg
74fadc753619bf78c19c4fc8db30ae32.jpg


Verstuurd vanaf mijn RMX2202 met Tapatalk
 
Hmmm… er hoefde bij mij maar twee flessen bier in :) was dat bij jou ook zo🍻
 
Heerlijk hoor! En die stoofpot ook. 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan