BasBQ
Beef en Steak

BBQ Genootschap Voorjaarsmeating - zondag 21 april 2013

Echt leuk om iedereen te ontmoeten.
Alles was lekker...maar die Ribs van RedFox, nou die waren echt bijzonder!!
Nog bedankt voor de doggie bag Geert ;)
 
En thuis ook meteen de Cedar plankje getest, dankjewel Frits!
8)

F5WKr80.jpg


Met eigen gemaakt Thaise Marinade (gember, chillis, koriander, sesame olie, soja saus, limoen sap,...)
 
@MarBQ, zou jij je recept van die Koreaanse speklapjes willen delen met mij? Ik vond ze superlekker!
 
Ik begreep van Marco dat hij voor zijn speklapspiesjes van de meeting, dezelfde marinade heeft gebruikt als van zijn rosbiefspiesjes.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=3440.msg58578#msg58578

Update: vergeet ff te melden dat ik ze zelf ook erg lekker vond en nu op mijn to-do lijstje staan. Zit toch zeker in mijn top 3 van de beste speklapjes :)
 
Domi +1
 
Als ik de foto's en de reacties zo zie heb ik een topdag gemist. Helaas, maar ik hoop er de volgende keer weer bij te zijn.
 
Dominique zei:
@MarBQ, zou jij je recept van die Koreaanse speklapjes willen delen met mij? Ik vond ze superlekker!

DanBras zei:
Ik begreep van Marco dat hij voor zijn speklapspiesjes van de meeting, dezelfde marinade heeft gebruikt als van zijn rosbiefspiesjes.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=3440.msg58578#msg58578

Update: vergeet ff te melden dat ik ze zelf ook erg lekker vond en nu op mijn to-do lijstje staan. Zit toch zeker in mijn top 3 van de beste speklapjes :)

Deze marinade is natuurlijk een basis marinade.
Probeer hem en voeg naar behoefte spices toe :p

Ik ben blij dat jullie de spiesjes lekker vonden :D

@ Danny; Thanx voor het reposten van het recept ;D :D 8)

Greetz, Marco

 
en niet vergeten.....de super sateh van Danny bij de rijsttafel...

de lekkerste ooit gegeten :)
 
Kees Duym zei:
de lekkerste ooit gegeten :)
Haha....dat is goed om te horen Kees. Dank je wel.
Recept is inmiddels gepost dus de volgende keer zal er vast iemand zijn die het nog iets lekkerder maakt. En ik moet op zoek naar een nieuw gerecht :)
 
Daar op dit draadje veel van de aanwezigen van gisteren meelezen, even de vraag of iemand het blauwe opbergzakje van mijn DigiQ DX2 en de afsluitdop (kill plug) van de pit viper heeft gevonden....
Zowel in de kratjes en broek- en jaszakken van Bloemenboer als die van mijzelf niet meer terug te vinden aan het einde van de dag :(
 
Ik heb het terras nagelopen en deels aangeveegd, daar heb ik hem niet gezien. Heb eventueel wel een kill plug voor je.
 
Dennis, ik heb gezien dat je met de bezem de finishing touch hebt gedaan...toen had ik al in alle gaten en hoeken gekeken, want zo'n zakje is niet te missen.  :)
Ik kan je een aan mijzelf geadresseerde en gefrankeerde enveloppe sturen voor de kill plug, of portokosten overmaken...
Maak graag gebruik van je reserve kill-plug om de WSM te smoren na gebruik zonder dat de pit viper met dichte schuif zorgt dat het vuurtje dooft...laat me maar weten wat je voorkeur heeft i.v.m. de overname.
Thanks!
 
PM je adres maar even, dan gooi ik hem van de week op de post ;)
 
Wat een kostelijke dag!  En wat een onnavolgbare sfeer! Mijn vrouw voelde zich zeer op haar gemak en dat zegt  h??l veel!

Graag allen die aan de organisatie van dit treffen hebben gewerkt van harte bedankt; deze inzet werd nog eens extra beloond door het meer dan uitstekende prachtige weer.

De lokatie was buitengewoon  keurig en de koffie en verdere verzorging door "onze" Leo meer dan voortreffelijk.
Behalve de overdonderende hoeveelheid Q-voedsel was het (in elk geval voor mij) een groot genoegen kennis te nemen van vele gezichten (die mij onbekend waren) achter de vele namen (die mij dus wel voor een flink deel) bekend waren.

De roos bij het afscheid uitgereikt door Geert Redfox en Tini Bloemenboer maakte het feest vooral ?cht af.


Initiators,nogmaals zeer bedankt!
 
SH*T ik had het verkeerd in mijn agenda gezet. Ik keek er helemaal naar uit, maar heb me dus een week vergist.
Geen meeting, geen ceder plankjes geen tip en trucs. grrrrr. Ik met mijn stomme kop!!!!
 
Michaelmiata89 zei:
SH*T ik had het verkeerd in mijn agenda gezet. Ik keek er helemaal naar uit, maar heb me dus een week vergist.
Geen meeting, geen ceder plankjes geen tip en trucs. grrrrr. Ik met mijn stomme kop!!!!

jammer dat je er niet bij was, maar we gaan proberen er weer een in het najaar te houden
 
Leo zei:
Michaelmiata89 zei:
SH*T ik had het verkeerd in mijn agenda gezet. Ik keek er helemaal naar uit, maar heb me dus een week vergist.
Geen meeting, geen ceder plankjes geen tip en trucs. grrrrr. Ik met mijn stomme kop!!!!

jammer dat je er niet bij was, maar we gaan proberen er weer een in het najaar te houden


In het najaar!!??!! :eek:
Wanneer is dat, heb ik nog wel tijd om het vlees te marineren?? :p

Ik kijk al uit  naar de volgende X, want het was nl.  ???
Informatief :)
Gezellig :D
Culinair 8)
Had ik al gezellig genoemd!!
Fijn om andere BBQG te leren kennen,
En zeer zeker gezellig :) ;) :D

Tot de volgende X  :p

Greetz Marco
 
We zijn ermee bezig, rustig aan, het moet eerst nog zomer worden ;)
 
Haha....Marco +1 :)
 
Dan maar hopen dat ik mijn agenda zorgvuldiger invul....
Ik baal echt dat ik er niet bij was, ik moet nog ZOVEEL leren  :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan