BasBQ
Beef en Steak

bbq friet

 
 
 

maroc

Gemarineerd
Berichten
1.546
Hoi,
kan iemand mij helpen aan het recept voor bbq friet. Ben naarstig op zoek maar kan het niet vinden :-\
alvast bedankt voor de moeite :) ;)
 
Recept?!? Was en snij je aardappels in wedges of frietjes, wrijf in met olie en bestrooi met je favoriete rub. Indirect op een hete barbecue (175 - 225?C, hoger is beter) totdat ze gaar zijn. Afhankelijk van de temperatuur 45 minuten tot een uur en een kwartier.

Zoiets?

BBQ mandje helpt om te zorgen dat ze niet door het rooster vallen...
 
Of anders eens googelen op "BBQ fries" of "potato fries" ;)

Maar de essentie is inderdaad wat Noskos zegt. De temperatuur is belangrijk, die moet goed hoog zijn.
 
noskos zei:
Recept?!? Was en snij je aardappels in wedges of frietjes, wrijf in met olie en bestrooi met je favoriete rub. Indirect op een hete barbecue (175 - 225?C, hoger is beter) totdat ze gaar zijn. Afhankelijk van de temperatuur 45 minuten tot een uur en een kwartier.

Zoiets?

BBQ mandje helpt om te zorgen dat ze niet door het rooster vallen...

Ik dacht dat bbq friet misschien iets anders zou zijn als dit. Zo maak ik idd de aardappels ook ongeveer.
soms is iets zo voor de hand liggend dat je er eigenlijk te moeilijk over denkt.

Thnx anyway dennis :D
 
Ik doe het vaak zoals Dennis het omschrijft. Als snelle variant gebruik ik voorgebakken Vlaamse frieten. Die wrijf ik dan niet meer in met olie. Deze kunnen ook op wat lagere temperatuur. Wel af en toe goed roeren om aanbranden te voorkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan