BasBQ
Beef en Steak

BBQ Dream Set

 
 
 

SpiKeY

Pitmaster
Berichten
537
Wat is jullie ideale BBQ Dream Set en waarom? (Budget is geen enkel probleem) Op dit moment ben ik nog zoekende naar wat ik echt nodig heb. Budget en onwetenheid spelen een grote rol. Het concept Low and Slow kende ik nog niet.

Na maanden onderzoek zou ik persoonlijk voor een Werber Performer Original en een BGE Large gaan.

Waarom BGE? Een hele goeie vraag. Garantie, ervaringen van anderen. Persoonlijk moet ik eerlijk toegeven dat The Black Bastard echt aantrekkelijk is voor in me tuin ;)

Wat is jullie mening?
 
Als budget geen probleem is....
een custom made keramische barbecue, voorzien van een trechtersysteem zoals mijn outdoorchef heeft, maar dan iets verfijnder en degelijker.
Waarom: omdat het uit je bbq halen van stukken steen om van direct naar indirect te switchen, waarbij je ook je rooster en je vlees eerst moet verwijderen, eigenlijk zo dom is dat alleen een Amerikaan dat heeft kunnen bedenken.
Eigenlijk ben ik best tevreden met mijn outdoorchef, had alleen de versie met scharnierend deksel moeten nemen :D
 
Bepaalde forumleden hebben bv twee BGE. Anderen hebben een Weber57, BGE en een smoker. Tot nu toe vind ik een smoker overbodig als ik een BGE zou hebben.
 
Ik ben heel blij met mijn huidige setup:
primo, wga, wsm, uds, 57 otg

(in volgorde van momenteel actief gebruikt, de otg zou eigenlijk wel weg kunnen want die is een beetje over maar ik kan het nog niet over mijn hart verkrijgen).
 
Iets "ei/-achtigs" of een primo oval en een uds.
Zelf ben ik happy met mijn KEG en otg47(UDS is in oprichting  :D)
Doe wel bijna alles op de KEG en de weber staat er naast als het qua timing of hoeveelheid niet past.
 
Op een keramische Q kun je eigenlijk alles.  Als je een half schaaltje (half moon raised grid heet dat bij BGE) in een ei legt heb je indirect en direct in ??n en zo gebruik ik 'm ook bijna dagelijks.
Maar voor koud en warm rookwerk, zeker paling en makreel ed is een rookkast of wsm wel erg lekker. Kun je alles lekker uithangen.
Voor grotere thuis partijtjes gebruik ik nu dus mijn bge voor l&s, een outdoorchef voor het grillwerk en de rookkast voor paling, zalm en buikspek.
En natuurlijk de wga en de DO voor op vakantie.
En daarmee doen we het. 'T is behelpen soms :)
 
Als budget geen rol speelt dan heb ik er graag een primo xl bij, waarom omdat zulke type bbq?s lekker veelzijdig zijn.
En waarom dan een primo, omdat ik de ovale vorm veel mooier vind en praktischer voor direct en indirect grillen.
Deze gaat er ook nog wel een keer komen, later als ik groot ben. :D
Nu heb ik een elcheapo staan en een grote reverse in de maak.
 
In de volgorde Primo XL, WGA en UDS. Die laatste eigenlijk om op locatie te smoken. Zit er aan te denken om een kleine Primo bij te kopen voor met name de fast projecten. Zou ook zomaar een mini Black Bastard kunnen worden.... Idd ivm de kleur. En omdat de Primo Jr weer net iets te groot is.
 
Budget speelt geen rol....doe mij maar een mooie trailer, die kan ik wel gebruiken :D
 
Als budget geen issue is dan zou ik nog wel een Primo oval xl aan de verzameling willen toevoegen en een mooi afdakje om onder te barbecue?n.
 
@ReneR: een trailer ;) boze plannen.
Een Primo is ook geen slecht idee... Maar een XL. Is dat dan niet veel te groot? Ik zat zelf te denken aan een Large uitvoering. Budget budget... Het moet wel gezellig blijven. ;)
 
Budget was toch juist geen issue...? Een keramische is nooit te groot! ;)
 
@Sander72: het moet wel gezellig blijven nogmaals ;) De XL zie ik meer als restaurant bbq. Voor een gezin van 4 a 5 personen zou ik zeggen Large.
 
Budget: even voor de duidelijkheid: Een BGE is duurder dan een Black Bastard. Niet iedereen kan een BGE veroorloven. Gebaseerd op meningen van anderen kunnen anderen een keuze maken.

Ik kan me voorstellen dat iemand graag een keramische zou willen maar wegens budget zegt van... Doe mij maar toch een "keramische" van ....






 
SpiKeY zei:
Budget: even voor de duidelijkheid: Een BGE is duurder dan een Black Bastard. Niet iedereen kan een BGE veroorloven. Gebaseerd op meningen van anderen kunnen anderen een keuze maken.

Ik kan me voorstellen dat iemand graag een keramische zou willen maar wegens budget zegt van... Doe mij maar toch een "keramische" van ....
Let maar eens op als hij een week of wat staat dan zeg je vanzelf, had ook een xl mogen zijn. :p
 
[quote name="SpiKeY" post=180199 timestamp=1431363927]
Budget: even voor de duidelijkheid: Een BGE is duurder dan een Black Bastard. Niet iedereen kan een BGE veroorloven. Gebaseerd op meningen van anderen kunnen anderen een keuze maken.

Ik kan me voorstellen dat iemand graag een keramische zou willen maar wegens budget zegt van... Doe mij maar toch een "keramische" van ....
[/quote]
Let maar eens op als hij een week of wat staat dan zeg je vanzelf, had ook een xl mogen zijn.

Hahahah, zo jammer dit ;)
Binnen een week kan ik nog ruilen toch? :)
 
Heb een Large en denk dat eigenlijk nooit...
 
Ik zou wel een kleine vault willen; een Humphrey in t oranje. Ik noem m dan de general lee :D

 
Sander72 zei:
Budget was toch juist geen issue...? Een keramische is nooit te groot! ;)

Sander +1,
anders gezegd een BBQ is snel te klein ;)
Ik heb een Primo Oval XL, wij zijn meestal maar met z'n tweetjes en toch moet ik regelmatig naar het (extra) verhogingsrooster grijpen.
Bij ons komen er wel hele maaltijden vanaf, dus niet alleen het vlees.
Als ik bijvoorbeeld verse friet op de BBQ maak dan heb ik naast het vlees veel oppervlakte nodig om de schalen met frietjes kwijt te kunnen.
Als ik dan ook nog bijvoorbeeld een schaal groente erbij zou willen hebben dan moet ik zelfs een extra D-plate neerleggen.


 
Terug
Bovenaan Onderaan