Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
roelduyss zei:Bij deze nodig ik iedereen die mee doet mij een pb te sturen ben benieuwd naar jullie regels...
maroc zei:roelduyss zei:Bij deze nodig ik iedereen die mee doet mij een pb te sturen ben benieuwd naar jullie regels...
Hoe bedoel je dat precies?
stijntje113 zei:Hier ook 2 gerechten binnen 45 minuten. En de hoofdingredienten zijn een verrassing..
Ik moet wel een uur van te voren daar zijn dus ik heb het vermoeden dat je in dat uur wel ingerdienten ofzo kan kiezen.
Maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik kan verwachten...
Captain Q zei:Hoi allen,
Ik heb meegedaan met de Makro Baas BBQ wedstrijd in Barendrecht.
Mij werd later meegedeeld dat ik en mijn maat de enige hobby koks waren en de andere 4 profs.
Eerlijk gezegd geen idee wat daar van waar is aangezien ik niet uitgebreid met de anderen heb gesproken.
Wij kregen een half uur om de BBQ op temperatuur te krijgen en in eerste instantie een uur om de 2 gerechten uit de blackbox te maken: 3 goudforellen en een flinke picanha/staartstuk. Uiteindelijk is de kooktijd iets verlengd.
Belangrijkste info... we hebben gewonnen!
De BBQ battle was een initiatief van Barendrecht wat door Makro hoofdkantoor is opgelegd aan de andere vestigingen in NL, dus ik weet niet of het overal even goed was georganiseerd, maar in Barendrecht zag het er zeer profi uit allemaal. Ook leuk dat winkelend publiek staat te dringen bij de kookspots om de restjes van de jury te scoren.
Helaas kunnen wij geen van beiden op 10 juni naar Vianen voor de landelijke finale, dus gaat de #2 in onze plaats.
Captain Q zei:Dank, mensen. Dit was mijn eerste BBQ wedstrijd, en dan is winnen toch wel erg fijn.
Natuurlijk begrijp ik dat KCBS wedstrijden van een ander niveau zijn, maar dit was wel erg leuk om te doen.
Voor de mensen die nog aan de battle gaan beginnen: Succes!!
Tip: wat mij opviel is dat de jury niet moeilijk deed over het inbrengen van je eigen spullen. Eigen rubs en marinades kun je beter thuis laten, maar qua materiaal waren we redelijk vrij. Hoewel Makro voor een hoop spullen zorgde was ik wel erg blij dat ik de volgende items zelf had meegenomen: rookplankjes voor de vissen, grill grates, hakmolen en extra messen.
Dus, neem vooral alles mee wat je misschien denkt nodig te hebben (maar vraag wel even om toestemming aan de jury).
Captain Q zei:Even denken...
De ketel BBQ natuurlijk
Een (kleine) firestarter
WITTE aanmaakblokjes
Geen thermometer in de BBQ en ook geen kernthermometer
Geen elektriciteit, dus geen blenders of mixers. Ik heb een hand-hakmolen meegenomen (https://www.fonq.nl/product/tefal-hakmolen/109058/)
Geen vijzels, raspen, knoflookpers, etc.
Eigenlijk alleen 3 planken, een fileermes en een koksmes.
Ze hebben wel alu folie
Er is geen stromend water maar een emmertje met sop.
Qua groenten, kruiden etc moet je gewoon brutaal zijn en vragen wat je wilt gebruiken. We hadden bijvoorbeeld niet standaard boter en er ontbraken diverse verse kruiden.
Hmmm... zoiets ongeveer. Ik heb niet echt alles nog precies op mijn netvlies. Verder is de opdracht die de vestigingen hebben gekregen volgens mij erg summier. Ook wij kregen maar halve instructies en later hoorde ik dat andere Makro vestigingen waren komen kijken om te zien wat de bedoeling was. Volgens mij worden de BBQs en alle toebehoren op andere locaties hergebruikt.
roelduyss zei:Die tafels bevatten die wel een beetje de basics? Pepers, ui, tomaat, mais, (zoete) aardappelen? En wat voor groenten lagen er ruw genomen op? Kan ik veel variatie verwachten of levert iedereen een bord met standaard asperges in omdat dit het enige is wat er bij ligt?