BasBQ
Beef en Steak

Bavette quesadillas

Alchemist

Tondelzoeker
Berichten
7
Na een tijdje meelezen is het dan nu toch ook tijd om eens een gerecht te delen. Meestal kom ik als het eten op is tot de ontdekking dat ik de foto's vergeten ben, dus dan valt er ook niet veel te plaatsen op het forum ;)

Deze keer was het echter anders, en daarom een klein verslagje van mijn bbq-sessie van afgelopen vrijdag.
Omdat we wat gasten te eten kregen vond ik het wel leuk om wat te gaan experimenteren. Ik kwam in de vriezer nog een mooi stuk bavette tegen, en besloot hier quesadillas mee te gaan maken.
Na ontdooien eerst het vlees op kamertemperatuur laten komen, en alvast gekruid met wat zout, komijnpoeder en chilipoeder (de laatste heel subtiel, ik vind het snel overheersend). Ook wat groenten gesneden (Paprika, peper, ui en knoflook).
Ondertussen was de bbq op temperatuur, en kon het geheel gegrild gaan worden. De paprika indirect op een groenterooster, de ui met knoflook & peper in een skillet, en de bavette direct boven de kolen.
IMG_4167.jpg


De bavette heb ik halverwege 1 keer gedraaid, en met 50 graden van het rooster gehaald, peper eroverheen en even rusten. Dit was sneller als de groente, dus die nog even direct boven de kolen verder gegaard. Hierna was het tijd om de quesadillas samen te bouwen, met eerst een laagje kaas gevolgd door de groenten en de bavette en dan nog wat kaas.
IMG_4170.jpg


Vervolgens dubbelgevouwen nog even op de kolen
IMG_4168.jpg


En een paar minuten later konden we aanvallen, waarbij ik er salsa, guacamole en creme fraiche bij heb geserveerd.
IMG_4169 2.jpg



Alles bij elkaar een zeer geslaagd expiriment, en de bavette al op een relatief lage temperatuur van de bbq halen heeft goed gewerkt, omdat deze in de laatste stap nog wat garing mee heeft gekregen, en heel mooi rose was gebleven.
Toch zijn er nog een paar verbeteringen mogelijk.
- De quesadillas gaan snel te hard op de bbq, dus of korter grillen, of de temperatuur wat temperen
- Zelfgemaakte salsa zou waarschijnlijk beter smaken
- Het vlees zou sterker gekruid mogen, misschien met een marinade of een dry-rub
 
Wat een goed idee! Lijkt me heerlijk.
 
Dat lijkt me heerlijk.
Ik zou voor korter grillen gaan bij de quesedilla's, dat scheelt ook nog weer in het na-garen van je bavette. En wbt die salsa zelf gemaakt... daar weet je zelf t antwoord ook wel op toch? :p:)
 
Het ziet er lekker uit.
Wat puntjes voor een beetje extra touch heb je al gegeven
Succes.
 
Heerlijk maaltje dit. Mexicaans eten blijft een-tweetje. Is de Bavette niet wat te taai voor in de quesadillas?
Wat betreft het grillen van de quesadillas. Je zou voor een grill verhoger kunnen gaan. Dan heb je directe hitte maar door wat extra hoogte zal het minder snel verbranden.
 
Oei. Mooi gerecht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Dank allen. @Bram: Ik vond de bavette zeker niet te taai (mits haaks op de draad in dunne plakjes gesneden). Het idee van een grilverhoger is hier wellicht wel interessant, dankjewel voor de tip.
 
Ziet er al met al heerlijk uit. Ook al bbq je nog zo lang of kort, er is altijd wel ruimte voor verbetering šŸ˜‰
 
Terug
Bovenaan Onderaan