BasBQ
Beef en Steak

Bavette met pico de gallo (con ajo)

 
 

JasperB

Vuurmaker
Berichten
79
Goedendag mede forumleden,

Gisteren had ik besloten om het weekend eens te beginnen met een snel maar lekker gerecht. De keuze is gevallen op bavette! :giggle: Omdat ik op dit forum al verschillende keren 'pico de gallo' had gezien als alternatief voor chimichurri leek het mij leuk om dit eens te maken. Voor de bavette had ik een mooi stuk van 1100gr gehaald bij mijn inmiddels vaste slager. Bij het voorbereiden van de pico de gallo viel het mij op dat er geen knoflook werd gebruikt. Aangezien wij een teentje knoflook altijd kunnen waarderen, ben ik op dit punt van het recept afgeweken en heb het in mijn ogen "verrijkt" met een paar teentjes knoflook! 😁

De BGE heb ik gereed gemaakt voor direct op 250°C en vervolgens de bavette circa 8min aan beide kanten erop gelegd. Bij een kerntemperatuur van 50°C heb ik de bavette eraf gehaald en zo'n 5min laten rusten voordat ik hem kon aansnijden. Het vlees hebben we gegeten met wat sperzieboontjes, franse frietjes en de pico de gallo.

Samenvattend; Alle borden leeg en vrouw, dochter en ikzelf hebben heerlijk gegeten. (y) Pico de gallo vond ik een leuk alternatief voor de chimichurri, waarbij ik het knoflookje voortaan er standaard in hou! :sneaky:

Tot slot; fijn weekend en nog enkele foto's!

20210108_171709.jpg




20210108_171727.jpg



20210108_173418.jpg



20210108_175508.jpg



20210108_180227.jpg



20210108_180355.jpg
 
Heerlijk stukje vlees. Mooie cuisson. Dat moet smullen geweest zijn. Top.
 
Ziet er erg goed uit, mooi kleurtje nog van binnen! Die pico de gallo ga ik ook maar proberen. Eerst maar eens zonder knoflook overigens.
 
Ik werd getriggerd door pico de Gallo in de titel.
Lekker Is dat hé?

Je heb er een mooi bordje eten van gemaakt.
Krijg er trek van
 
Ik werd getriggerd door pico de Gallo in de titel.
Lekker Is dat hé?

Je heb er een mooi bordje eten van gemaakt.
Krijg er trek van
Ja absoluut een leuke variatie! En we hadden nog best wat over dus die kon mooi over de nacho's als snackje later op de avond!
 
Dit is top. Ziet er lekker uit. 😋
Met een beetje fantasie zie je de zomer al in het gerecht.😉
 
Laatst bewerkt:
Dit is top. Ziet er lekker uit. 😋
Met een beetje fantasie zie je de zomer al in bet gerecht.😉
Haha inderdaad, zeker nu de dagen weer langer beginnen te worden! 😅 Een beetje wishful thinking zullen we maar zeggen. 🤗
 
Ziet er lekker uit

Geen teentje knoflook aangepast naar teentjes hahaha, lekker hoor
 
Mm ziet er heerlijk uit! Ik wil morgen bavette maken, ben er nog niet uit hoe ik hem ga bereiden, maar dit is een optie🤗
 
Terug
Bovenaan Onderaan