BasBQ
Beef en Steak

Bavette met chimichurry

 
 

Ron B

Pitmaster
Berichten
586
Vandaag eens lekker bavette met chimichurry gemaakt. Voor alles een 1ste keer. 1 kilo bavette. Chimichurry vers gemaakt. Lekker biertje erbij.

De bavette met een garlic and herb ingewreven.
Vervolgens een uur laten rusten. Daarna op een temperatuur van 225 direct gegrild. En lekker gebakken aardappeltjes erbij. Uiteindelijk mochten die nog wat krokanter. Maar daar gaan we nog mee oefenen. Schoonouders uitgenodigd en lekker eten.

Mooie dag weer

20211017_180238.jpg


20211017_174155.jpg


20211017_172538.jpg


20211017_165654.jpg


20211017_161112.jpg
 
Mooie eerste geslaagde keer, hoewel de aardappeltjes wat beter mochten
Maar de bavette ziet er goed uit
 
Die aardappeltjes blijven altijd een dingetje. Op de 1 of andere manier, ook in een gietijzeren pan, krijg ik ze niet helemaal netjes bruin aangebakken zonder dat ze aanbranden. Iemand nog een een goede tip?
 
In de schaal liggen de aardappeltjes te dicht op elkaar om lekker krokant te worden. Ze gaan liggen stoven. Ik kan niet zien hoeveel vet of olie je gebruikt, maar mensen hebben neiging om te weinig vet te gebruiken hiervoor. Dan worden aardappeltjes taai en hard in een pan.
 
Laatst bewerkt:
Mooi vlees, lekker zo.

Wat betreft die aardappels, ik maak ze altijd met wat olijfolie in een gietijzeren pan.
het belangrijkste is geduld……
Meestal doe ik ze eerst indirect om ze daarna direct een korstje te geven.
 
Die aardappeltjes blijven altijd een dingetje. Op de 1 of andere manier, ook in een gietijzeren pan, krijg ik ze niet helemaal netjes bruin aangebakken zonder dat ze aanbranden. Iemand nog een een goede tip?
Herkenbaar hoor ;) Mijn truc is net iets meer olie gebruiken dan dat je denkt nodig te hebben dan worden ze mooi bruin. Als ze helemaal naar je zin zijn en er nog olie in de pan zit giet je dat eruit anders wordt de olie opgezogen door de aardappeltjes en dat wil je ook weer niet....
 
Los van de aardappeldiscussie, ziet de bavette er heeeeerlijk uit. Één van de smaakvollere stukken vlees om direct te garen 🤤
 
Bavette met chimmichurri is goud
 
Bavette is een heerlijk smaakvol stukje vlees. net als de inside skirt. Komt hIer geregeld op de Q.
Je cuisson is heerlijk, zo lust ik ze het liefst. TOP
 
Terug
Bovenaan Onderaan