BasBQ
Beef en Steak

Bavette en hasselbacks

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Even simpel gegeten, stukje bavette uit de cola/ketjap marinade. Daarna bestrooit met Dizzy Pig Red Eye Express een rub op koffiebasis. Hasselback aardappels erbij. Het was smullen!

ugyzugu4.jpg


7era4y4e.jpg
 
ziet er weer heerlijk uit Dennis, geloof graag dat het smullen was
 
Mooi, zijn die piepers zo groot of snijd jij zo dun?
 
Beide Frits ;) Kan het goed vinden met de aardappelboer op de markt, dus doen ze extra hun best als ik iets nodig heb zoals grote vastkokende aardappels.
 
Heb jij een snijcursus gevolgd Dennis ?, die plakjes zien er strak uit hoor  8)

Mac
 
Ziet er prima uit, hoe lang grill je de bavette?
 
Ik moest even googlen op de Hasselbacks (dacht in eerste instantie dat het een apart soort aardappel was)
Maar uiteindelijk weer wat geleerd... Gaat op me to-do list.. Hoe kom jij er steeds op om die dingen te doen? (niet dat ik het erg vind... Wordt alleen maar ge?nspireerd hierdoor :) )
 
structor zei:
Vertel eens over die aardappels... Wat zien die er geweldig uit.
Mr_Nas zei:
Ik moest even googlen op de Hasselbacks (dacht in eerste instantie dat het een apart soort aardappel was)
Maar uiteindelijk weer wat geleerd... Gaat op me to-do list.. Hoe kom jij er steeds op om die dingen te doen? (niet dat ik het erg vind... Wordt alleen maar ge?nspireerd hierdoor :) )
Lampje.... Dat heb ik dus ook maar gedaan  :-[
 
Lekker heerlijk. Ik heb al weer trek.
 
Machtig mooie piepers zeg!
 
Zit er nog kaas over de hasselbacks, of moet ik aan de bril  :p
 
Boldeagle zei:
Zit er nog kaas over de hasselbacks, of moet ik aan de bril  :p
Ik denk van wel, qua kaas dus...
 
Ziet er perfect uit.
 
Mr_Nas zei:
Hoe kom jij er steeds op om die dingen te doen? (niet dat ik het erg vind... Wordt alleen maar ge?nspireerd hierdoor :) )

Ik volg ruim 350 sites en blogs via mijn RSS reader, dat is een deel barbecue, een deel gewoon koken en dan nog wat cocktail en aanverwante zaken. Daar zie ik zoveel dingen langskomen. Als iets me interessant lijkt dan kopieer ik het recept of de methode in Evernote met de veronderstelling dat ik daar ooit iets mee doe. Sommige dingen staan al heel lang op de lijst. En met lang bedoel ik jaren!
Dus er is nog zat te maken :D

Wat de hasselbacks betreft, het originele recept komt van een restaurant in Stockholm. Je legt twee houten lepels naast je aardappels, aan weerszijde ??n. En dan snij je met een scherp mes dunne plakjes. Door de lepels kun je niet tot onderaan snijden en blijven ze netjes bij elkaar.
Gebruik een beetje grote vastkokende aardappels. Als je kruimige neemt dan hou je geen mooie plakjes over.
Dan voor ze de barbecue of oven in gaan even allemaal bestrijken met gesmolten boter en er wat zout overstrooien. Ik heb ook nog wat Todd's Dirt erop gestrooid.
Dan een uur en 15 minuten tot anderhalf uur in de BBQ / oven op 200?C. Vandaag kwamen ze bij mij uit de oven.
Ik smeer eze elk kwartier even in met gesmolten boter en het laatste kwartier rasp ik er wat kaas over. Dit keer oude brokkelkaas, maar volgende keer weer Parmezaanse, de oude is wel erg hartig als hij smelt.
 
Weer de fout gemaakt om op het forum te gaan kijken als je nog niet gegeten hebt.
Nu loopt het water me dus echt in de mond.
Ziet er echt heel erg lekker uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan