Beef en Steak

Bang Bang Chicken Sandwich

Sabine

Stoker
Op vakantie wel regelmatig de WGA aangestoken maar daarna is de deksel van de Q toch wel iets te lang dicht gebleven.
Woensdag was het gezin compleet en heb ik een lekker recept uit Asian van Jord Althuizen gemaakt; de bang bang chicken sandwich.
Omdat ik het toch makkelijker vind om de voorbereidingen in de keuken te doen, ben ik eerst daar aan de slag gegaan.

De kippendijen gingen in een marinade van sriracha, soja, sesamolie, honing en wat kruiden.
Het sausje was snel gemengd door mayo, chilisaus, sriracha, honing en limoen te mengen.
Buiten alles netjes klaar gezet zodat ik me daarna helemaal op het grillen kon werpen.

IMG_0098.jpeg

Ondertussen had lief voor mij de bbq aangestoken en stond die lekker tot een 200 graden op te warmen.
Toen de Q op temperatuur was konden meteen de kippendijen op het gietijzeren rooster en kregen de broodjes al een beetje kleur.

Toen de kip bijna gaar was moesten de onderkantjes van de broodjes ingesmeerd worden met wat saus en daarop een plak . (niet mijn favoriete kaas die plakken maar zo op een broodje smelt het lekker weg)
Even boven het vuur zodat de kaas kon smelten en daarna kon ik gaan bouwen.
Broodje, saus, cheddar, sla, kip, komkommer, rode ui, nog wat saus en afmaken met wat gebakken uitjes… zo kun je alles lekker maken ;-)
Maar lekker was het zeker!

IMG_0100.jpeg

Laatst bewerkt:
Tja... dit is wel een zalige reeks plaatjes. En niet de eerste keer ook... ik voel de verleiding steeds groter worden!

Ik ben om. Dit gaat gemaakt worden. Het ziet er heerlijk uit! Nu nog het boek zien te scoren. Misschien bij de kringloop.

Dat boek, dat boek, dat boek... heb 'm net op de verlanglijst van kerst gezet.. ik zie r zoveel lekkere dingen uit voorbijkomen:love:. dank voor het delen weer!

lekkerrrrr

Terug
Bovenaan Onderaan