BasBQ
Beef en Steak

BAM!!! DanBras sateh recept nu award winning

 
 
 

DanBras

Gemarineerd
Berichten
1.563
Een beetje late post aangezien het vrolijke gebeuren al weer een tijdje geleden is, maar.......

RiddleQs-ChefsChoice-AwardWinning.jpg



Dit jaar nu maar eens het DanBras sateh recept ingeleverd bij een wedstrijd in de extra Chef's Choice categorie en met dit geweldige resultaat als gevolg. Doordat er maar ??n wedstrijd dit jaar met een Chef's Choice categorie was, telde dit tegelijk als eindresultaat mee in het NKBBQ 2017.

Het was aardig chaotisch en haastwerk om dit nog op tijd ingeleverd te krijgen, dus de opmaak liet een 'klein' beetje te wensen over  ;)
Gelukkig was de smaak voldoende om de jury te overtuigen (op ??n jurylid na, maar who cares; die heeft gewoon geen smaak :D  :-h ).


Voor degene die het DanBras recept nog zoeken, dat staat hier:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=3484.0



Voor de wedstrijd hebben we kip-sateh gemaakt van kippendij. De bijgerechten bij de sateh ayam waren frikadel djagung (maiskoekjes), pindasaus (quick 'n dirty), kroepoek & gebakken uitjes.
Gebakken uitjes spreekt voor zich, de kroepoek haal je ongebakken bij de toko en bak/frituur je thuis in zonnebloemolie af (let op: hoe duurder de kroepoek des te hoger het garnalengehalte en dus smaak).


Het recept voor de quick 'n dirty pindasaus (optioneel, niet verplicht en/of per se nodig):

Ingredi?nten:
  • Wyko pindasaus concentraat (!)
  • Ketjap Manis of Medja
  • Chilisaus

Bereiding:
  • Maak de gewenste hoeveelheid pindasaus volgens de instructies op de verpakking.
  • Voeg naar smaak ketjap en zoete chilisaus toe.

Om een idee te geven; ik vind persoonlijk Wyko standaard niet te eten (en dat geldt voor de meeste pindasaus rommel uit de supermarkt) en voeg op 1 liter pindasaus ergens tussen de 150ml-250ml ketjap toe. De saus moet een stuk donkerder kleuren en krijgt een diepere en zoetere smaak door de ketjap. Om een pitje toe te voegen voeg je vervolgens naar smaak chilisaus toe.
Je kan uiteraard ook als basis je eigen favoriete pindasaus gebruiken of zelf maken.


Het recept voor de frikadel djagung (maiskoekjes):

Ingredi?nten:
  • 1 blik Crispy Mais 300gr
  • 2 el Selderie (vers - fijn gehakt)
  • 6 el Bloem
  • 1 el Suiker
  • 1 tl Zout
  • 1 tl Zwarte Peper (fijn)
  • 1 Ei
  • 1 1/2 tl Knoflookpoeder

Bereiding:
  • Maak van het uitlekvocht van het blik mais samen met het ei en de bloem een dik beslag.
  • Meng de rest van de ingredi?nten m.u.v. de mais goed door het beslag.
  • Kneus de mais (met lepel of stamper van een vijzel) en meng dit als laatste door het beslag.
  • Verhit in een pan een laagje zonnebloemolie en plaats hierin los van elkaar een aantal lepels beslag.
  • Bak de (platte) maiskoekjes rondom totdat deze mooi goudbruin zijn en herhaal de vorige stappen voor de rest van het beslag.
  • Bij voorkeur serveren als ze nog een beetje warm zijn.



BrabantseBBQMeating-1stplacesateh-RoelOsFaDuyssering.-800px.jpg


Een ander forumlid, Roel "OsFa" Duysserinck, heeft het DanBras recept als basis gebruikt voor zijn eigen aangepaste satehrecept en heeft hiermee tijdens de Brabantse BBQ Meating 2017 een geweldige 1e plaats behaald. Deze 1e plaats en daarnaast zijn goede resultaat in de burger-categorie heeft er voor gezorgd dat Roel uiteindelijk Grand Champion is geworden. Gefeliciteerd en top Roel!!

Zie onderstaand linkje voor het verslag van Roel over de Brabantse BBQ Meating 2017:
http://food.osfa.nl/informatie/verslagen/brabantse-bbq-meating-2017/



TheJack2017-2ndplaceHomeCooking-DeVliegendeHollander-800px.jpg


Holy crap!!!  :-O
Richard & Irene van het De Vliegende Hollander BBQ Team hebben bij de Jack Daniel's World Championship Invitational Barbecue 2017 in Lynchburg (TN), USA in de extra categorie Home Cookin' From The Homeland een 2e plaats gehaald met de DanBras sateh. Gefeliciteerd en wat een waanzinnig geweldig resultaat!!  B-)

Zie onderstaand linkje voor het verslag van de wedstrijd:
https://www.facebook.com/VliegendeHollanderBBQ/posts/1653778624687940



* Update 24-7-2018: Linkje naar post van de Vliegende Hollander gerepareerd.
 
Proficiat met de awards en dank je voor de recepten

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Congrats en het blijft een super sateh
 
Roel "OsFa" Duysserinck zei:
Oh... Voeg daar ff een 1ste plaats tijdens Brabants beste sateh aan toe...
Haha....maar dat is jouw verdienste Roel!
De basis is wel het DanBras recept maar je hebt aanpassingen gemaakt, waardoor je een eigen recept gemaakt hebt  =D>

Maar ik plaats even een linkje erbij naar je blog  :D
 
Congratz! :D
 
Gefeliciteerd! Dank je voor het recept  :)
 
Heel mooi als je gerechten zo gewaardeerd worden.
Gefeliciteerd daarmee. <:p
Heb hem zelf ook al verschillende keren gemaakt. :)
 
Mooi nieuws. Gefeliciteerd. Een recept om te proberen dus  :). En nog even het verslag gelezen van OsFA, super leuk geschreven! Ik was er niet bij maar zo geniet je echt even mee.
Grz.
 
Gefeliciteerd hoor. E?ug lekker

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Ben hier thuis ook al gehuldigd en op de schouders de kamer rond gegaan dankzij je recept. Blijft een heerlijke hap. Felicitaties met je awards.
 
Nu er zelfs awards mee binnengesleept worden moet ik het echt eens gaan maken.

@DanBras gefeliciteerd met je succes en bedankt voor de tips!
@Roel, ook jij proficiat.

Keep up the good work!


Gr. Mike
 
Deze sateh verdient meer dan 3 awards...  :D

Recept was ook nog goed voor een 5e plaats in de ?Vaartse Hoeve Bokaal?, maar dan met de gekregen Vaartse fricandeau!
 
Mijn aanpassing van het originele recept komt binnenkort ook online. Het is niet zo heel erg grote aanpassing maar het is vooral de saus die afwijkt...  Ik vind zelf pinda saus een maskeer methode. Danbras ajam heeft dit niet nodig...
 
Ceriel zei:
Recept was ook nog goed voor een 5e plaats in de ?Vaartse Hoeve Bokaal?, maar dan met de gekregen Vaartse fricandeau!
Oh ja, dat was waar ook  :D =D>
 
Gefeliciteerd  <:p

een terechte erkenning van een geweldig recept.

ook hier zeer favoriet. Zelfs visite vraagt erom  :D
Nadeeltje: je blieft geen sateh meer in een restaurant. Je durft gewoon niet  :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan