BasBQ
Beef en Steak

Bakstenen offset smoker

Mac zei:
Wow, wat RETEGAAF, COOL , VET, ONWIJS, GEWELDIG  B-) B-) B-)
Jij mag jezelf met alle recht een echte PITMASTER noemen  :D

Mac
+1.....
Hoe heb ik dit geweldige draadje kunnen missen????
Wat is ie moooooooi!!!!
Ik hoop nog veel van je resultaten te zien, echt heel erg leuk.
 
Rockabimmy zei:
Maiden run complete ! http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=12562.0

Al met al geslaagd, merkte wel dat de temperatuur bij de grond wel erg laag bleef dus daar nog wat op verzinnen.

wat een mooi leven als je een lap grond hebt en bouwd maar ffn een stenen oven.
en proficiat met de geslaagde 1e sessie.

wbt die lage temperatuur denk ik dat die deksels te veel warmte geleiden .
dubbel staal met iso dr in scheelt een hoop afkoeling.
en in de aanhef van je verslag heb je t over iso in de spouw, maar mis de uitvoering verder in je verslag.
zie wel op 1 foto een hele smalle spouw en vraag me af of dr ruimte genoeg was om die te vullen met iso ?
en ook de ovenvloer voorzien van laag isolatie bepaalt een goede temperatuur verdeling.
nu trekt dr heel wat warmte de grond in vrees ik.
 
AV zei:
Rockabimmy zei:
Maiden run complete ! http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=12562.0

Al met al geslaagd, merkte wel dat de temperatuur bij de grond wel erg laag bleef dus daar nog wat op verzinnen.

wat een mooi leven als je een lap grond hebt en bouwd maar ffn een stenen oven.
en proficiat met de geslaagde 1e sessie.

wbt die lage temperatuur denk ik dat die deksels te veel warmte geleiden .
dubbel staal met iso dr in scheelt een hoop afkoeling.
en in de aanhef van je verslag heb je t over iso in de spouw, maar mis de uitvoering verder in je verslag.
zie wel op 1 foto een hele smalle spouw en vraag me af of dr ruimte genoeg was om die te vullen met iso ?
en ook de ovenvloer voorzien van laag isolatie bepaalt een goede temperatuur verdeling.
nu trekt dr heel wat warmte de grond in vrees ik.


Dankjewel voor de uitgebreide feedback, daar kunnen we zeker wat mee!
We hebben de muren rondom volledig ge?soleerd met schuim. Er zat zo'n halve baksteen aan ruimte tussen de muren.
Je hebt volledig gelijk wat betreft de vloer en deksels, gelukkig zijn de deksels 2 holle stukken ijzer op elkaar waar we nog schuim oid in kunnen stoppen.
Ons idee voor bodem was naast deze iets ophogen en isolatie aanbrengen ook nog metalen platen te maken onder de roosters om de warmte wat beter te geleiden.

Lekker beetje rommelen er nog mee in ieder geval!
 
de spouw wel dus en is maar goed ook want daar was dan weinig meer aan te herstellen.
de bodem en deksels kun je gelukkig nog wat mee.
vind alleen schuim niet zo n aangenaam idee .
tis en blijft toch chemische zooi en bij hogere temperaturen heb ik mn twijfels .
ik zou  gaan voor steenwol.

en die uitlaat zou je ook regelbaar kunnen maken.zodat je wat kan knijpen

verder :ga lekker veel en vaak vlees gaar stoken zodat t stuc/metselwerk de aangename stookgeuren opneemt.
dan wordt t resultaat nog lekkerder denk ik.
 
T schuim zou goed moeten gaan.. Het stook gedeelte heeft geen schuim in de muur, alleen de bak rondom. Zo heet wordt het dus niet.
En dat veel stoken, dat komt wel goed  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan