BasBQ
Beef en Steak

Baconday 2021 ABT en Moinkballs

 
 
 
 

Pascal

Gemarineerd
Berichten
1.847
Baconday was voor mij weer een goed excuus om moinkballs te maken. En ook ABT's stonden hoog op het lijstje.

Doordat ik vrij laat was met de boodschappen halen 🥴 kon ik geen Jalapenos meer vinden. Wat nu? 🤔

Gewonen pepers zijn eigenlijk te klein om te vullen... Dan maar andere pepers zoeken. Ik kwam uit bij een Turkse peper en Surinaamse peper. Moet wel lukken 🥳

Eerst de moinkballs gemaakt. Allemaal netjes op 33 gram 🤪
20210905_175632_compress82.jpg

Terwijl de moinkballs aan het opstijven waren de ABT's gemaakt. Nadat ik de pepers had uitgehold en ik m'n vingers aflikte kreeg ik al het gevoel dat deze misschien wel heul pittig zouden worden. Maar misschien dat de vulling en de spek de boel wel een beetje in evenwicht brengt.

Lekker wat spekjes uitgebakken en dat samen met roomkaas, geraspte oude kaas en wat BBQrub mengen. Bacon maakt alles beter, maar kaas kan er ook wat van hoor 🧀🧀🥓🥓

De pepers gevuld en omwikkeld met de ontbijtspek. Ook nog een lange turksepeper gevuld. 🌶🌶.
20210905_183454_compress23.jpg

Inmiddels de Q op temperatuur laten komen. Graad of 110 met een chunk kersen erbij. Ik had net deze ochtend een hele doos met verschillende soorten chunks binnen gekregen vanrookplankje.nl. Kwam goed uit. 🌳🌲
20210905_190551_compress52.jpg

Nadat de temp van de moinkballs de 60 graden aantikte heb ik ze afgelakt met een Jack Daniels BBQ saus. Deze was met honing 🐝
20210905_195500_compress1.jpg

De ABT's gingen ook al de goeie kant op. Niet al te lang later kon alles eraf en konden we smullen. De moinkballs als vanouds... Heerlijk! Blijven de favorieten van m'n dochters.
20210905_203504_compress40.jpg

Toen een hapje van de ABT's..... O o.... 🚒🚒🚒🚒🚒🚒🌶🌶🌶🌶🌶🌶🌶

Ik kan we een beetje pittig eten, maar jeetje. Dit was wel een beetje teveel van het goede. De kinderen schoten naar de koelkast voor melk om te neutraliseren. Nadeel was wel.. Ze waren wel lekker... volgende keer iets eerder gaan shoppen...

Ach ja, kleine opoffering voor de badge 🤣
 
Hahaha heb je nou madame Jeanette pepers gebruikt oeps. Dat wordt dagen vlammen op de wc. Zag er wel goed uit verder ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk
 
Snoeppaprika's zijn een leuk en niet pittig alternatief voor jalapeños ;)
 
Dat ziet er een heerlijk snack uit, Wel uitkijken dat je na die ABT's niet gelijk aan je glimmende ballen pakt. Dat kan pittig zijn :cool:
 
Terug
Bovenaan Onderaan