Beef en Steak

Bacon maken

 
 
 

baconstrips

Kooltjesharker
Berichten
242
Al eens eerder gelezen over bacon maken. Bacon Day zorgde ervoor dat ik aan de slag ging. Wel zo leuk om dan een stukje eigengemaakte bacon te kunnen bereiden.

Klein stuk buikspek van 654 gram. Eens even proberen hoe of wat.
2,5% colorozozout, 1,5% suiker. Rubben.
1000052147.jpg

In vacuumzak in de koelkast. Iedere dag even draaien. Hier geen foto van.
Op de BBQ, kon ik meteen mijn nieuwe thermometer uitproberen.
1000052490.jpg

Alles goed in de gaten houden natuurlijk.
1000052488.jpg
Stukje rookhout gepakt uit het vak ernaast. Appelhout.
1000052492.jpg

1000052501.jpg

En daar is ie dan:
1000052505.jpg

Laten afkoelen, dan een nachtje koelkast.
Plakjes en blokjes snijden en alvast proeven.
1000052516.jpg

1000052518.jpg

Zalig.
'Echte bacon'. En jeetje, wat vult dat enorm!
 
Resultaat ziet er perfect uit! En idd is een must met deze alias op het forum!
Originele stuk vlees ziet er echter niet uit 😂 maar goed, dat maakt natuurlijk helemaal niks uit voor het eindresultaat!
 
Resultaat ziet er perfect uit! En idd is een must met deze alias op het forum!
Originele stuk vlees ziet er echter niet uit 😂 maar goed, dat maakt natuurlijk helemaal niks uit voor het eindresultaat!
Gekke vorm bedoel je?

Wilde een klein stukje proberen. Als het dan niet zo goed lukt vind ik t minder erg.
 
Gekke vorm bedoel je?

Wilde een klein stukje proberen. Als het dan niet zo goed lukt vind ik t minder erg.
Precies, gekke vorm.
Maar zoals gezegd, of eigenlijk hoe ik het bedoel: we laten ons veel te vaak (mis)leiden door uiterlijk. Wat maakt het uit hoe het eruit ziet, als het maar smaakt!
 
Precies, gekke vorm.
Maar zoals gezegd, of eigenlijk hoe ik het bedoel: we laten ons veel te vaak (mis)leiden door uiterlijk. Wat maakt het uit hoe het eruit ziet, als het maar smaakt!
Een vierkant stuk is mooier inderdaad, maar dit stoort me ook niet.
Ik ben dol op stamppot en spaghetti carbonara. Dus dobbelsteentjes snijden is geen straf voor mij.
 
Lekker, zo'n spekkie voor het bekkie!
 
Oh spekkkie heerlijk! 😍

lekker he die dalwhinnie! heb hem ook nog staan inmiddels wel open, ik hou soms nog wel eens een soort van proeverijtje met mezelf dan koop ik weer keer 2 nieuwe flesse en nip ik van alles wat weg van wat ik aan whisky in huis heb 😁

20230814_113719.jpg



ik ben nu ook met een zweedse whisky aan de gang ( gekocht in den bosch bij Barrique in den bosch, erg leuke winkel )

IMG-20240816-WA0036.jpg


en deze kon ik ook niet laten staan, leuk dat de joopen brouwerij whisky heeft was voor mij een nieuwtje

20240614_142321.jpg
 
Oh spekkkie heerlijk! 😍

lekker he die dalwhinnie! heb hem ook nog staan inmiddels wel open, ik hou soms nog wel eens een soort van proeverijtje met mezelf dan koop ik weer keer 2 nieuwe flesse en nip ik van alles wat weg van wat ik aan whisky in huis heb 😁

Bekijk bijlage 68960


ik ben nu ook met een zweedse whisky aan de gang ( gekocht in den bosch bij Barrique in den bosch, erg leuke winkel )

Bekijk bijlage 68961

en deze kon ik ook niet laten staan, leuk dat de joopen brouwerij whisky heeft was voor mij een nieuwtje

Bekijk bijlage 68962
Bourgondisch!
Heerlijk, lekker lurken.

Biertje-borreltje, lekker man.
 
Terug
Bovenaan Onderaan