Ook ik ben gisteren met spek in de weer geweest om de badge te verdienen. Ik heb de langzaam gegaarde 5-spice buikspek gemaakt en daarnaast een heerlijke kippendijencake. Gelukkig had ik redelijk wat visite om te helpen met het opeten
Ik heb de receptuur van de bronnen aangehouden (behalve dan dat ik ook een gele paprika door de cake heb gedraaid. Hierbij een verslag van mijn sessie gisteren:
Vorige week de buikspek in de pekel gelegd:
Gisteren gestart met de cake:
Toen de cake klaarstond ook de buikspek uit de pekel gehaald:
Na ca. 2uur op 110 graden de BBQ de sappen van de cake in een pannetje gedaan en de cake terug op de BBQ zonder cakevorm:
Dat betekend dus 2x Glaze maken:
En na 4 uur, de kippendijencake op 78 Graden, eraf gehaald en toen was de bacon ook vrijwel gelijk op 74:
Even 15 min laten rusten en toen heerlijk genieten met zijn allen:
En als toetje besloten om nog de banaan met Rolo en Licor 43 te maken (Niet zo mooi als van de bron, maar vast zo lekker
):
Echt verschrikkelijk lekker gegeten dus!

Vorige week de buikspek in de pekel gelegd:
Gisteren gestart met de cake:
Toen de cake klaarstond ook de buikspek uit de pekel gehaald:
Na ca. 2uur op 110 graden de BBQ de sappen van de cake in een pannetje gedaan en de cake terug op de BBQ zonder cakevorm:
Dat betekend dus 2x Glaze maken:
En na 4 uur, de kippendijencake op 78 Graden, eraf gehaald en toen was de bacon ook vrijwel gelijk op 74:
Even 15 min laten rusten en toen heerlijk genieten met zijn allen:
En als toetje besloten om nog de banaan met Rolo en Licor 43 te maken (Niet zo mooi als van de bron, maar vast zo lekker

Echt verschrikkelijk lekker gegeten dus!