nAffie
Tondelzoeker
Wegens omstandigheden een tijdje niet kunnen BBQ'en, maar vandaag (gisteren technically) was er weer een mogelijkheid, dus daar meteen maar iets geprobeerd wat al heel lang op m'n radar stond; de Bacon Brisket - Parijs buikspek 2.0 van Noskos!
Nu had ik wel nog een kilo buikspek liggen, maar had The Beef en ook The Steak rubs van Noskos niet liggen. Dus ik heb het stuk wel in 2 stukken verdeeld en ben even gaan kijken wat ik wel in huis had...
Dat was een steak rub van BBQuality en The Pulled Pork van Noskos.
Dus dan maar experimenteren en remixen on the fly, iets wat ik vroegâh als DJ ook regelmatig deed...
Even een ugly snake in de kolenring gemaakt van de MTP... (dacht niet dat ik een volle lading briketten nodig zou hebben)
Paar cherry chunks erbij...
Le pork belly...
Beetje ingesmeerd met mostâhd zodat de rub wat beter blijft plakken...
Op de Q met de diffuser plate...
Iets dichterbij...
Helaas niet scherp, maar zo zag het er na een paar uur uit...
Iets dichterbij...
Eindresultaat....
Sjah, wat moet ik nog meer zeggen... Dit was me een partij sappig! Niet normaal!
De versie met the Pulled Pork rub was perfect! Die houden we erin!
De versie met de steak rub van BBQuality was heeeeeel erg zoutig en wat droger, die valt dus af voor mij. Het is een lekker rubje voor een snelle steak, maar ongeschikt voor deze bereiding. Ook was deze versie bijna niet goed aan te snijden omdat de fatcap met de rub gewoon los van het vlees kwam.
Lessons learned: volgende keer gewoon die rubs van @noskos gebruiken!
En misschien gewoon een indirecte setup doen zonder die diffuser plate en kolenring van de MTP. Had echt moeite om de Q boven de 120, graden te krijgen, zelfs met airflow vol open. (Dus voor echt low & slow is die combinatie wel heel goed!)
Al met al, een leuk en heel erg lekker experimentje!
Nu had ik wel nog een kilo buikspek liggen, maar had The Beef en ook The Steak rubs van Noskos niet liggen. Dus ik heb het stuk wel in 2 stukken verdeeld en ben even gaan kijken wat ik wel in huis had...
Dat was een steak rub van BBQuality en The Pulled Pork van Noskos.
Dus dan maar experimenteren en remixen on the fly, iets wat ik vroegâh als DJ ook regelmatig deed...

Even een ugly snake in de kolenring gemaakt van de MTP... (dacht niet dat ik een volle lading briketten nodig zou hebben)
Paar cherry chunks erbij...
Le pork belly...
Beetje ingesmeerd met mostâhd zodat de rub wat beter blijft plakken...
Op de Q met de diffuser plate...
Iets dichterbij...
Helaas niet scherp, maar zo zag het er na een paar uur uit...
Iets dichterbij...
Eindresultaat....
Sjah, wat moet ik nog meer zeggen... Dit was me een partij sappig! Niet normaal!
De versie met the Pulled Pork rub was perfect! Die houden we erin!
De versie met de steak rub van BBQuality was heeeeeel erg zoutig en wat droger, die valt dus af voor mij. Het is een lekker rubje voor een snelle steak, maar ongeschikt voor deze bereiding. Ook was deze versie bijna niet goed aan te snijden omdat de fatcap met de rub gewoon los van het vlees kwam.
Lessons learned: volgende keer gewoon die rubs van @noskos gebruiken!
En misschien gewoon een indirecte setup doen zonder die diffuser plate en kolenring van de MTP. Had echt moeite om de Q boven de 120, graden te krijgen, zelfs met airflow vol open. (Dus voor echt low & slow is die combinatie wel heel goed!)
Al met al, een leuk en heel erg lekker experimentje!
Laatst bewerkt: