Als hapje smiddags heb ik de chickenwings gemaakt die ik hier gevonden had.
www.bbqgenootschap.nl
www.bbqgenootschap.nl
Dat zag er zo lekker uit, dat moest ik gewoon eens maken!
De avond van te voren de chickenwings in de rub gezet en met een rauwe ui in een zak gestoken. De ene met NOSKOS chicken, de andere met BADASS bird boost.
De volgende dag de uien er tussenuit gehaald en een beetje aioli door de kippenvleugels gemengd
Omdat de panko bijna op was als variatie wat chips gebruikt
De vleugels er doorheen gerold en dan lekker de bbq op.
Die stond ondertussen indirect op 160 graden.
Een blokje appelhout toegevoegd en roken maar
Na een 40-tal minuten waren ze klaar en man wat waren die lekker zeg! Zeker in combinatie met die Alabama white sauce (van grate goods gehaald), VERRUKKELIJK! Dit is zeker een blijvertje, bedankt voor de inspiratie!!
Als avondeten had ik bij de slager een mooi stukje 8 weken dry aged Rubia gehaald, dat wou ik ook wel eens proberen om te kijken hoe dat smaakt.
Voor vrouwlief die zwanger is een gepekeld beenhammetje meegenomen.
Als groensel gevulde zoete paprika's gemaakt.
De paprika's langs boven opengesneden
Een mengsel gemaakt van zoete paprika, tomaatjes, zongedroogde tomaatjes, mozzarella, olijfolie, basilicum, peper en zout
Vullen maar
De Rubia bestrooid met wat peper, zout en een beetje knoflookpoeder en het beenhammetje met wat peper, zout en een beetje suiker.
Allereerst de beenham op de bbq (120 graden) en een klein blokje appelhout meegegeven.
Daarna de paprika's en de rubia erbij.
Toen de Rubia op 38 graden was deze eraf gehaald en de bbq verder opgestookt naar 180 graden voor de beenham en paprikas.
Af en toe het beenhammetje ingesmeerd met een mosterd en honing mengsel.
Ondertussen het nagerecht voorbereid.
Ananas met wat bruine suiker en een vleugje kaneel.
Toen mocht de Rubia lekker dicht geschroeid worden
En staat ook nog een pannetje met wat bearnaise saus die ik van de slager erbij kreeg.
Nog wat zoete aardappelfrietjes erbij met wat truffelmayo en parmezaanse kaas.
Man man wat was dit genieten zeg! Wat een smaak die Rubia! Ook zeker niet de laatste keer dat ik dit heb klaargemaakt
En het toetje,
tsja, dat paste mooi in het rijtje, heerlijk!
Chickenwings met Alabama White Sauce. OMG!!!!
Beste bbq collega's, Enkele weken geleden was de F1 race van Hongarije. Het borrelhapje wat ik daarvoor maakte wil ik graag met jullie delen omdat het zooo ontzettend lekker is. En het was alweer een tijdje geleden dat het gemaakt is. Het heeft even geduurd (wegens vakantie) maar wilde dit...

Panko Chickenwings, The Best Ever
Ingrediënten: -ca 1 kilo chickenwings -1 klein potje aioli / allioli -je favoriete bbq rub -1 ui -zout -panko Beste bbq collega's, Allereerst de beste wensen voor een 2022. Ook jullie zullen deze periode waarschijnlijk hebben aangegrepen om lekker vaak de bbq aan te steken. Hier is dat...

De avond van te voren de chickenwings in de rub gezet en met een rauwe ui in een zak gestoken. De ene met NOSKOS chicken, de andere met BADASS bird boost.
De volgende dag de uien er tussenuit gehaald en een beetje aioli door de kippenvleugels gemengd
Omdat de panko bijna op was als variatie wat chips gebruikt
De vleugels er doorheen gerold en dan lekker de bbq op.
Die stond ondertussen indirect op 160 graden.
Een blokje appelhout toegevoegd en roken maar
Na een 40-tal minuten waren ze klaar en man wat waren die lekker zeg! Zeker in combinatie met die Alabama white sauce (van grate goods gehaald), VERRUKKELIJK! Dit is zeker een blijvertje, bedankt voor de inspiratie!!
Als avondeten had ik bij de slager een mooi stukje 8 weken dry aged Rubia gehaald, dat wou ik ook wel eens proberen om te kijken hoe dat smaakt.
Voor vrouwlief die zwanger is een gepekeld beenhammetje meegenomen.
Als groensel gevulde zoete paprika's gemaakt.
De paprika's langs boven opengesneden
Een mengsel gemaakt van zoete paprika, tomaatjes, zongedroogde tomaatjes, mozzarella, olijfolie, basilicum, peper en zout
Vullen maar
De Rubia bestrooid met wat peper, zout en een beetje knoflookpoeder en het beenhammetje met wat peper, zout en een beetje suiker.
Allereerst de beenham op de bbq (120 graden) en een klein blokje appelhout meegegeven.
Daarna de paprika's en de rubia erbij.
Toen de Rubia op 38 graden was deze eraf gehaald en de bbq verder opgestookt naar 180 graden voor de beenham en paprikas.
Af en toe het beenhammetje ingesmeerd met een mosterd en honing mengsel.
Ondertussen het nagerecht voorbereid.
Ananas met wat bruine suiker en een vleugje kaneel.
Toen mocht de Rubia lekker dicht geschroeid worden

En staat ook nog een pannetje met wat bearnaise saus die ik van de slager erbij kreeg.
Nog wat zoete aardappelfrietjes erbij met wat truffelmayo en parmezaanse kaas.
Man man wat was dit genieten zeg! Wat een smaak die Rubia! Ook zeker niet de laatste keer dat ik dit heb klaargemaakt

En het toetje,
tsja, dat paste mooi in het rijtje, heerlijk!

Laatst bewerkt: