Ook deze bijdrage sluit naadloos aan op de "oriëntaalse week" die we hier lijken te hebben.
Toen in huize Cherrywood deze week de weekendplannen werden doorgenomen was het de bedoeling om op zaterdag te dineren met een simpel bordje nasi en op zondag op verzoek van de jongste, sparerib liefhebber en op dat punt mijn "culinaire coach" , iets met spareribs.
Plannen veranderen echter en jongste eet op zondag niet mee.......Dus dinerplan ook maar iets aangepast.
Nasi met spare ribs maar dan met een "aziatische touch" .
Nasi volgens het recept uit Het Margrietkookboek. Ribbetjes met een Aziatische touch had ik nog nooit gemaakt.
Op basis van beschikbare ingrediënten en tijd tot bereiding uit gekomen op het recept Sticky Asian Spareribs.
Ribben ontvliesd en in de rub:
BBq indirecct op 105 graden met wat kersenhout.
Ook nog tijd voor een bakkie koffie in stijl.
Na 2,5 uur ingepakt met de marinade en wat extra boter en agavesiroop:
Na 1,5 uur aflakken met restant marinade en een beetje ketjap manis.
Geserveerd met eigen gemaakte nasi , gefrituurde uitjes en wat verse lente ui:
Heerlijk gegeten. Jongste wilde ze niet "fall of the bone" dat was goed gelukt.
Zeker herhalen met een Oosterse kruiden mix.
Toen in huize Cherrywood deze week de weekendplannen werden doorgenomen was het de bedoeling om op zaterdag te dineren met een simpel bordje nasi en op zondag op verzoek van de jongste, sparerib liefhebber en op dat punt mijn "culinaire coach" , iets met spareribs.
Plannen veranderen echter en jongste eet op zondag niet mee.......Dus dinerplan ook maar iets aangepast.
Nasi met spare ribs maar dan met een "aziatische touch" .
Nasi volgens het recept uit Het Margrietkookboek. Ribbetjes met een Aziatische touch had ik nog nooit gemaakt.
Op basis van beschikbare ingrediënten en tijd tot bereiding uit gekomen op het recept Sticky Asian Spareribs.
Ribben ontvliesd en in de rub:
BBq indirecct op 105 graden met wat kersenhout.
Ook nog tijd voor een bakkie koffie in stijl.
Na 2,5 uur ingepakt met de marinade en wat extra boter en agavesiroop:
Na 1,5 uur aflakken met restant marinade en een beetje ketjap manis.
Geserveerd met eigen gemaakte nasi , gefrituurde uitjes en wat verse lente ui:
Heerlijk gegeten. Jongste wilde ze niet "fall of the bone" dat was goed gelukt.
Zeker herhalen met een Oosterse kruiden mix.