BasBQ
Beef en Steak

Avondje lekker simpele spareribs

 
 

Viola

Stoker
Berichten
325
Zaterdag 2 januari, alle uitgebreide diners van de afgelopen weken waren geweldig maar een avondje simpele spareribs is soms gewoon waar behoefte aan is. Vijf kilo wilde cut spareribs van de Makro in een simpele basis rub en zo in de rookoven. Twee uur roken op 110 tot 120 graden en daarna ingepakt in 2 lagen folie met een paar plakjes roomboter en een scheut appelsap. Bij het uitpakken bleek dat ze al behoorlijk gaar waren dus nog even laten drogen, nog eenmaal ingesmeerd met een honing bbq saus en na 30 minuten moesten ze met een spatel eraf gehaald worden want ze vielen echt uit elkaar. Foto op het bord is niet gelukt want ze waren ineens op maar de restanten konden nog net op de foto 😀.

AD86FB3D-A375-422C-AEE2-B656DA6E5BD1.jpeg


664CBB91-4357-49B3-9FDC-34605D703EF9.jpeg


700F8935-09D3-4482-857B-89C7F544BFC4.jpeg


0FB235E9-A945-4F48-B9D3-2968B07113EF.jpeg


997307BB-4818-47B7-A34E-C8C388DFEB57.jpeg


B27636D0-A07C-4156-8A8F-5F1673BCD993.jpeg
 
Een mooi gezicht, die ribben in die fraaie oven! Dat moet heerlijk gewest zijn.
 
Want ze waren ineens op... haha, dat geloof ik!

Wat een dikke vette rookoven zeg, schitterend! Is dat een zelfbouw?
 
Want ze waren ineens op... haha, dat geloof ik!

Wat een dikke vette rookoven zeg, schitterend! Is dat een zelfbouw?
Ja klopt, van het voorjaar gebouwd van een RVS tank uit het oud ijzer. Perfecte Corona bezigheid bleek later 😀.
 
Soms kan simpel eten net zijn waar je behoefte aan hebt! Ziet er heerlijk uit.
Met hoeveel man hebben jullie die 5 kilo weggewerkt, als ik vragen mag?
 
Ja klopt, van het voorjaar gebouwd van een RVS tank uit het oud ijzer. Perfecte Corona bezigheid bleek later 😀.

Ik zie net dat ik je dit na je paling avontuur ook al heb gevraagd... excuses, maar ik blijf dus danig onder de indruk blijkt!

Misschien ook maar eens wat bij Dilvis bestellen en lekker een keertje paling proberen, dat draadje zag er (ook!) zo geweldig lekker uit!
 
Mooie schone botjes op het einde.
En ja, zeg nou eerlijk. Zelfgemaakt ribben in een smoker, hoe lekker Is dat.
Ziet er heerlijk uit
 
Soms kan simpel eten net zijn waar je behoefte aan hebt! Ziet er heerlijk uit.
Met hoeveel man hebben jullie die 5 kilo weggewerkt, als ik vragen mag?
Er hebben in totaal 7 mensen van genoten, keurig rondgebracht, allemaal Coronaproof 😀.
 
Ik zie net dat ik je dit na je paling avontuur ook al heb gevraagd... excuses, maar ik blijf dus danig onder de indruk blijkt!

Misschien ook maar eens wat bij Dilvis bestellen en lekker een keertje paling proberen, dat draadje zag er (ook!) zo geweldig lekker uit!
Kan ik zeker aanbevelen, was niet al teveel werk en het resultaat geweldig. Met Kerst nog een pakketje paling (uit de diepvries) van die sessie op. Op een stokbroodje bij de borrel, heerlijk!
 
Ik heb al eerder makrelen daar vandaan gehad. Top. Paling nooit aan gedurfd maar onlangs geproefd bij iemand hier in de buurt... waanzinnig lekker!
 
Ik heb al eerder makrelen daar vandaan gehad. Top. Paling nooit aan gedurfd maar onlangs geproefd bij iemand hier in de buurt... waanzinnig lekker!
Kan het van harte aanbevelen. Mooi formaat palingen, perfect gekoeld verzonden en scherp aan de prijs. Al een keer of 10 besteld, zowel een kilo als een keer 10 kilo (zakelijke catering). Steeds de gepekelde versie gedaan. Kost klein beetje meer per kilo maar vond het wel gemakkelijk
 
Die smoker blijft top! En de ribben natuurlijk ook. Waarom heb je er papier onder liggen?
 
Die smoker blijft top! En de ribben natuurlijk ook. Waarom heb je er papier onder liggen?
De roosters zijn zo groot en zwaar dat schoonmaken best een dingetje is. Afgelopen zomer gingen ze de sloot in maar dat zag ik nu niet zo zitten. Op deze manier blijven ze dus wat schoner en is het niet zoveel werk om ze netjes te houden. Het zand in de bak eronder vangt het vet op wat eraf komt en dat is ook vrij makkelijk te vervangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Ziet er echt heerlijk uit 🤤
Ik wil ook ribs!!!! Maar waren alweer op zo te zien 😢
 
Rooster ligt lekker vol, schaal ook. Lege ribjes 😁
 
Dat is een flinke lading ribben maar je hebt genoeg ruimte in je rooktonnetje 😜 ik hoor je ook al zeggen, "schat ik wil morgen roken....... is goed lieverd dan rij ik alvast de shovel voor" 🤣 geweldig.
 
Wat een mooie run ribs. Zien er goed uit. Niet gek dat ze zo snel op waren.
Zelf ribs maken blijft een feest. Zeker met zn dikker smoker TOP
 
Terug
Bovenaan Onderaan