BasBQ
Beef en Steak

Australische grainfed shortribs sessie w.i.p versie

LOMPE laars

Gemarineerd
Berichten
1.346
Moi pak een biertje of een whisky en geniet van de kleine dingen! Morgen sessie smoken.

Zonet hebben mijn zoon eea getrimd lets go!

20220402_192613.jpg


20220402_190553.jpg


20220402_190000.jpg
 
Dat gaat heerlijk worden.
Denk dat ik ze boven elkaar leg in de weber 57 met het sparerib rekje. Eikenhout net kleine stukken van gemaakt.
Een stuk met peper zout knoflook de andere met vers gemalen koffiebonen & cacaopoeder.

Doel is 3/4uurtjes op eikenhout roken daarna in slagerspapier voor naar de 90graden. En eventueel hoger wanneer nodig.

Vraagje, bevochtigen jullie de ribs tussendoor nog?
Had aan beide stukken helaas wat vetstukken welke aardig diep zaten. Geheel is niet helemaal gelijk. Daar zal ik morgen ff moeten opletten tijdens het bieren🍻
 
Denk dat ik ze boven elkaar leg in de weber 57 met het sparerib rekje. Eikenhout net kleine stukken van gemaakt.
Een stuk met peper zout knoflook de andere met vers gemalen koffiebonen & cacaopoeder.

Doel is 3/4uurtjes op eikenhout roken daarna in slagerspapier voor naar de 90graden. En eventueel hoger wanneer nodig.

Vraagje, bevochtigen jullie de ribs tussendoor nog?
Had aan beide stukken helaas wat vetstukken welke aardig diep zaten. Geheel is niet helemaal gelijk. Daar zal ik morgen ff moeten opletten tijdens het bieren🍻
Dat stuk met koffie, wil je daar geen zoutje overheen hebben? Gewoon vraagje hoor.

Ik bevochtig niet en wrap ook niet.

Succes en eet smakelijk morgen.
 
Bevochtigen kan. Hou wel rekening met 8 tot 10u eer ze klaar zijn.
 
Ook goedemorgen.

Succes vandaag!
 
Mooie stukken vlees en mooie uitzicht foto zo!
Leuk dat je zoon ook enthousiast is en al mee helpt met de voorbereidingen, pas je er wel voor op dat je straks nog zelf de bbq mag gebruiken .. ? 😇
Succes met de bereiding.
 
@Wilco-G

Ventje is zo enthousiast dat ie menu kaart heeft gemaakt met zijn zusje. Opa & oma komen straks die rollen weer naar huis vanavond als ik de kaart bekijk😆

Nu haalt hij boodschappen voor zijn huiswerk, rekenen met eten. Meneer gaat straks pizza maken voor zijn klasgenootjes.

De ribben gaan mooi nog half uurtje dan pak ik ze in.
 
@Wilco-G

Ventje is zo enthousiast dat ie menu kaart heeft gemaakt met zijn zusje. Opa & oma komen straks die rollen weer naar huis vanavond als ik de kaart bekijk😆

Nu haalt hij boodschappen voor zijn huiswerk, rekenen met eten. Meneer gaat straks pizza maken voor zijn klasgenootjes.

De ribben gaan mooi nog half uurtje dan pak ik ze in.
Fijn om te lezen dat hij er al zoveel lol in heeft daar heeft hij zijn hele leven straks profijt van, en een aangereikte bak koffie is altijd welkom ;)
 
Ik pak de beefribs nooit in, laat ze gewoon in een keer gaan tot een graad of 95°. Dan hou je een lekkere bark.
 
Prachtig gemarmerd stuk vlees! Ziet er goed uit tot nu toe. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
 
En, Is het geslaagd? Opa en oma blij?
Ik vraag dit aan de judoka ;)
 
Und.....😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan