BasBQ
Beef en Steak

Australian sucade bij de makro

 
 

Chtakafri

Kooltjesharker
Berichten
130
Ik was van de week bij de makro in Delft aan het struinen en kwam daar een mooie sucade van australisch rundvlees tegen, heeft iemand daar ervaring mee? Ik had het mooie fimpje gezien hoe je zelf de zenen uit en van de sucade kan snijden om er mooi grill vlees van te maken en kreeg spontaan zin...

Ik ben erg benieuwd of er iemand is die dit vlees getest heeft ...
 
Nog niet, volgens de slager van de Hanos doet het niet onder voor US beef. Dus de moeite van het proberen waard.
 
Wat kost die Aussie sucade?
 
Ik heb het er op gewaagd, voor 11 euro de kilo voor mooi gemarmerd vlees durf ik dat wel aan. Ik hoop alleen dat ik de zenen zo mooi weg krijg als in het filmpje van Frits :)

Dit is het stukje sukade wat ik nu in de koelkast heb liggen

E5316BAA-0C97-4F7C-B4FE-8B3B93FF5A11-14885-00000E6E7A0ED818_zps2005114b.jpg
 
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met schoonmaken, is een leuk werkje hoor!
Ik koop mijn USA sucade bij Sligro, die is daar met enige regelmaat in de aanbieding voor iets van 10 p/kg. En als je dan in "standje blond" gaat, maken de slagers hem ook nog schoon. Als je het vriendelijk vraagt ook trouwens ;) .
 
Deze was ik ook vandaag tegen gekomen in Beverwijk bij de makro.
 
Mijn Makro had US Sukade liggen voor ?13 p/kg. En je hoeft niet blond te zijn bij de Sligro hoor, met vriendelijk vragen snijdt de slager ook voor mij het zeentje eruit ;)
 
Een goed scherp mes doet wonderen, succes.
 
blijft een mooie uitdaging
 
Ik heb het filmpje van frits meerdere malen gekeken, ik vond het een heel gevecht om het voor elkaar te krijgen. Ik had ook behoorlijk veel snij afval. Toch vond ik het erg leuk om te doen. Succes.
 
noskos zei:
Mijn Makro had US Sukade liggen voor ?13 p/kg. En je hoeft niet blond te zijn bij de Sligro hoor, met vriendelijk vragen snijdt de slager ook voor mij het zeentje eruit ;)

Dat zei ik ook nog hoor ;)
Alhoewel, jij kijkt altijd heel gevaarlijk, slager durft geen " nee" te zeggen.....
 
Dominique zei:
noskos zei:
Mijn Makro had US Sukade liggen voor ?13 p/kg. En je hoeft niet blond te zijn bij de Sligro hoor, met vriendelijk vragen snijdt de slager ook voor mij het zeentje eruit ;)

Dat zei ik ook nog hoor ;)
Alhoewel, jij kijkt altijd heel gevaarlijk, slager durft geen " nee" te zeggen.....

Jij kan trouwens ook heel streng over je brilletje heen kijken hoor! ;D
 
Dominique zei:
En als je dan in "standje blond" gaat, maken de slagers hem ook nog schoon.

Verdorie ik ben kaal wat nu ?  ???
 
Boldeagle zei:
Dominique zei:
En als je dan in "standje blond" gaat, maken de slagers hem ook nog schoon.

Verdorie ik ben kaal wat nu ?  ???
Ik ben grijs, standje blond is a state of mind.... ;) ik lach hard!
 
Nosmo zei:
Dominique zei:
noskos zei:
Mijn Makro had US Sukade liggen voor ?13 p/kg. En je hoeft niet blond te zijn bij de Sligro hoor, met vriendelijk vragen snijdt de slager ook voor mij het zeentje eruit ;)

Dat zei ik ook nog hoor ;)
Alhoewel, jij kijkt altijd heel gevaarlijk, slager durft geen " nee" te zeggen.....

Jij kan trouwens ook heel streng over je brilletje heen kijken hoor! ;D
Goed he? Kost me geen moeite, sterker, gaat helemaal vanzelf hihi.
 
LOL ;D
 
Haha. Wat een lol om een sukade :D ik hoop de ie net zo goed smaakt :p
 
Ja, zet Piet en mij samen in een draadje en het gaat los....
Ik hoop dat je sucade jou net zo bevalt als hij mij altijd doet, een brok smaak!
 
Hier de sukade uitgepakt
1F0C4CE1-F815-4950-A1EA-06DC9A125EB6-15232-00000E9E5E9449F0_zps5db20b85.jpg

En ontzeend (bestaat dat woord?) en geportioneerd
D83F1EB5-F8F7-4CB0-A002-30FD3A70F2ED-15232-00000E9E6A623400_zpsce511cb0.jpg

Ik ben nog zoekende naar een lekker recept.. Eigenlijk lijkt me peper en zout op een hoge temperatuur al heel erg mooi
4110D612-363F-400A-8635-7B4F4AA20C77-15232-00000E9E71FFB992_zps776d0ebe.jpg

 
Peper, grof zout en een beetje olijfolie. Thats it.
 
Terug
Bovenaan Onderaan