BasBQ
Beef en Steak

Asperges, met zalm

 
 
 
 

@rno

BBQ Junkie
Berichten
6.277
Vorige week werd er al aangegeven dat er dit weekeind asperges op het menu zouden staan
Maar wat erbij was de vraag vandaag. Ik had het al bedacht, zalm. Werd goed gekeurd

Was nog wel een kleine discussie, voorkoken of niet.
Heb uiteindelijk gewonnen. Had van @Bram gelezen dat het niet hoeft, dank Bram, en dus niet voorkoken.

Terwijl m’n vriendin de asperges aan het schoon maken was ben ik de Q gaan opstoken en eitjes koken. Voor de asperges de volgende opstelling gekozen.

9C6F44B1-EC7F-4FA4-B629-87C375F04806.jpeg


Dit zodat de asperges met de kopjes wat beschermd zouden liggen.

Asperges nog effe door olijfolie met kruiden gerold en laten intrekken, hierdoor kon het gietijzer ook goed opwarmen.
Asperges er op en draaien maar

65862360-8825-45E8-A9C4-8DA12687D947.jpeg


Nadat ze lekker gekleurd waren terug de bak in waar ze in hadden gelegen om voorzien te worden van olie met kruiden en de oven in, 150 graden.

Tijd om de steen uit de Q te halen en wat kolen erbij doen en opstoken.
Plankjes op het rooster gelegd en de zalm uit de koelkast gehaald.

Al stukken voorzien van pezo één stuk daarna nog ingesmeerd met mosterd en bruine basterdsuiker erover, om een Bobby Flay stuk te maken, en de plankjes op

AA52B491-26E0-4E9F-9CC9-60AAEDC62835.jpeg


(De meater+ heeft er maar effe in gezeten, werd toch te warm)


Bij 50 graden eraf gehaald. Geen foto ervoor gemaakt, plankjes waren verkoold dus snel de zalm eraf

75C730A9-6D93-4A63-9B7E-BAB9FC5D60C2.jpeg

Blijft mooi 😁

En het bord op

B1E2F6B9-7DEA-474A-A76E-3FF88C48F831.jpeg


Dat smaakte weer.
De volgende keer ga ik de ham effe een rooksmaakje geven om te proberen
 
Laatst bewerkt:
Al stukken voorzien van pezo één stuk daarna nog ingesmeerd met mosterd en bruine basterdsuiker erover, om een Bobby Flay stuk te maken, en de plankjes op

Ik rook (met kersen chunks) regelmatig zalm met een beetje zeezout/peper/dille/gedroogde citroenschil, maar deze klinkt ook goed. Ga ik ook eens proberen!
 
Toch ff een lekker hapje.
Tipje. Draai de asperge na het grillen in alu folie met wat kruidenboter en dan terug op de Q. Werkt prima.
 
Mooi gerecht. Ziet er heerlijk uit. Asperges behouden zo veel meer smaak. En lekker met Bobby’s zalm. Mooi dat zoete met dat iets bittere top.

Ik besprenkel de asperges ook met olie. Doe er dan vaak wat peper en zout over. En een paar druppels citroensap. Ik gril de asperges wel nadat het vlees/vis klaar is. En dan vaak in 2 delen. Heb je altijd warme asperges. Grillen, vaak draaien. En zodra ze mooi buigen met optillen zijn ze klaar. En idd daarna even terug in het bakje waar ze in lagen om wat van het mengsel op te pakken.
 
nou, dat is een lekker bordje eten hoor
top gedaan
 
Mooi gerecht. Ziet er heerlijk uit. Asperges behouden zo veel meer smaak. En lekker met Bobby’s zalm. Mooi dat zoete met dat iets bittere top.

Ik besprenkel de asperges ook met olie. Doe er dan vaak wat peper en zout over. En een paar druppels citroensap. Ik gril de asperges wel nadat het vlees/vis klaar is. En dan vaak in 2 delen. Heb je altijd warme asperges. Grillen, vaak draaien. En zodra ze mooi buigen met optillen zijn ze klaar. En idd daarna even terug in het bakje waar ze in lagen om wat van het mengsel op te pakken.

Was ook moeilijk plannen, zalm verliest ook weer snel temp. Dan is dat weer koud
 
Terug
Bovenaan Onderaan