BasBQ
Beef en Steak

Asperges en kabeljauw

 
 

KamadoRobert

Stoker
Berichten
354
Nog net low & slow asperges, bijna een uur bij 140 graden gegaard. De laatste 20 minuten de kabeljauwfilet op de grillverhoger in de KamadoJoe Jr. er bij geplaatst. Met bloemkoolrijst uit de pan een lekker koolhydraatarm gerecht!

Ik gebruikte vadouvan kruiden op de asperges en een lichte dusting van viskruiden op de kabeljauwfilet. De echte smaak kwam van de appelhout houtskool, een fantastische soort die een subtiele zoetige rooksmaak afgeeft.

De bloemkoolrijst uit de pan gekruid met ras el hanout, sojasaus en lenteui toegevoegd.

Foto's hieronder

Groeten van Robert

20210415_185253.jpg


20210415_190912.jpg
 
Mooi gerecht :) Over die houtskool, kan je gewoon de kamado er helemaal mee vullen? Of krijg je dan een overdaad aan rooksmaak? Ik heb hier ook nog een ongeopende doos staan.
 
Hi wat een lekker recept, ik ken dat nog niet appelhoutskool of met de smaak van, heb je dat online gekocht wil graag weten waar.....thanks alvast en bedankt voor het delen! (y) 🔥
 
Mooi gerecht :) Over die houtskool, kan je gewoon de kamado er helemaal mee vullen? Of krijg je dan een overdaad aan rooksmaak? Ik heb hier ook nog een ongeopende doos staan.
Ja hoor, de smaakafgifte is subtiel genoeg. Gewoon gebruiken als altijd.

Groeten van Robert
 
Hi wat een lekker recept, ik ken dat nog niet appelhoutskool of met de smaak van, heb je dat online gekocht wil graag weten waar.....thanks alvast en bedankt voor het delen! (y) 🔥
De appelhoutskool kocht ik bij Houtskool.nl
Het is een nieuwe soort houtskool, met een grove sortering en is snel aan (vergelijkbaar met black wattle).

Groeten van Robert
 
Ik heb hem gebruikt en blijf voortaan wel bij mijn standaard houtskool. Dit appelhoutskool is een stuk minder zuinig.
Dat klopt, het is een zachte soort die snel weg brandt. Voor de langere sessies gebruik ik eucalyptus (medium) of marabu (brandt heel lang).

ik wissel graag af!

groeten van Robert
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Dat klopt, het is een zachte soort die snel weg brandt. Voor de langere sessies gebruik ik eucalyptus (medium) of marabu (brandt heel lang).

ik wissel graag af!

groeten van Robert
Normaal heb ik altijd marabu, maar was benieuwd naar deze houtskool i.c.m. ribben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan