Beef en Steak

Asador Frog chicken

Rdj

Gerijpt
Vandaag tijd om een Frog chicken op de asador te maken.
Voordeel om de kip zo te snijden in plaats van spatchcock is dat je de hele kip behoudt (ruggengraat blijft) .
Maar dat je wel een mooie platte kip krijgt.
De toppen van de vleugels er af snijden.
Dan snij eerst tussen de dijen en filet in en daarna onder de filet door richting de nek (niet helemaal) dan vouw je hem open en leg je hem anders om .
Met een flinke druk op de borst druk je hem plat , dan alle ledematen uit de kom draaien en klaar. En daar is de Frog 😆.
IMG_0551.jpeg
IMG_0552.jpeg
IMG_0554.jpeg

Heb her en der pockets gemaakt en chimichurry ruim onder het vel en er geheel mee in gesmeerd.
Toen mocht hij het rek in met de bot zijde naar het vuur , hier heeft hij bijna 2 uur voor gestaan.
De temperatuur bepaal je door middel je hand er voor te houden, kun je hem daar 6 sec houden dan is het goed voor low&slow.
IMG_0561.jpeg
IMG_0562.jpeg

IMG_0557.jpeg

Toen de warmte goed voelbaar aan de andere kant was kon hij omgedraaid worden om hem af te grillen.(ik gebruik geen thermometers alles op zicht & gevoel ) .halverwege een keer omdraaien.
IMG_0567.jpeg
IMG_0568.jpeg

Ondertussen de petromax trivit in de kolen met een do gevuld met zonnebloemolie om frietjes te frituren. En speklappen voor de kids met nog voor mij champignons aan spies aan het rek gehangen.
IMG_0570.jpeg
IMG_0575.jpeg
IMG_0579.jpeg

Dit vind ik tot nu toe de lekkerste kip met chimichurry , krokant vel en heerlijk sappig.
Totaal dik 2,5 uur overgedaan. Ik weet dat er snellere manieren zijn voor kip maar dit is een beleving het spelen met vuur & kolen en je producten. Zo’n bbq is echt werken en dat moet je leuk vinden (ik wel 😆) . En voor een wat luiere dag staan de Kamado’s altijd klaar 😃.

Maestro!
Applaus en een diepe buiging.
Ziet er echt fantastisch uit

• Geweldig
Waarderingen: Rdj
Fantastisch zeg! Jij kunt de komende maanden elke fotowedstrijd winnen met dit prachtige gereedschap!

• Geweldig
Wanneer schaf je een bodycam aan? kunnen we live meekijken als die weer aan gaat 😁

Ik vind dit echt super vet haha

• Haha
Wanneer schaf je een bodycam aan? kunnen we live meekijken als die weer aan gaat 😁

Ik vind dit echt super vet haha
Jammer dat je wat te ver weg woont, anders kon je er live bij zitten met een 🍺😆.

Terug
Bovenaan Onderaan