Beef en Steak

Appie 701

appie701

Tondelzoeker
Hallo,

Ik ben sinds een paar maanden eigenaar van een smokey bandith Golaith, nadat ik al een 6 jaar geleden een 18" offset smoker had gekocht.
Reden van aankoop, nou gewoon omdat het kan...... en dit geeft veel meer rust tijdens het smoken en gezeur meer met grote temperatuursverschillen.
1BEA942A-D578-4A34-804C-DC55FE78DDD2_1_105_c.jpeg

De offset smoker houd ik erbij om af en toe nog paling enzo in te roken.

Ben benieuwd of ik nou wat nieuwe technieken kan op doen bij dit forum.

mt.vr.gr.

Appie

Welkom Appie!

Welkom Appie.
Ik rook zelf alleen op mijn 47cm Weber dus aan mij heb je weinig op dat gebied, maar er zijn genoeg leden hier die wel op jouw manier roken dus er zullen vast wel genoeg dingen uit te wisselen zijn qua informatie.
In elk geval veel plezier hier ;)

Appie, welkom op het Genootschap.

Die Goliath doet zijn naam echt eer aan, wat een bakbeest is dat 😉.

Van harte welkom bij het Genootschap!

Welkom Appie! Zonde dat je mooie offset niet veel meer in bedrijf is zeg! Temp controle nooit lekker kunnen krijgen met bv een diffuser plate o.i.d.?
Nou leg uit een diffuser plate? Echt nog niet eerder van gehoord

Das een soort hitte verdeelplaat. Ook wel Tuning plate genoemd. Die sluit het grote gat af tussen je rookkamer en firebox en geleid de warmte naar beneden en onder de plaat door. Doordat aan het begin minder gaten zitten en later meer, verdeeld ie de warmte een stuk beter. Zoiets krijg je dan. En dat werkt wel super hoor. Je krijgt veel meer temp controle en minder verschil tussen links en rechts.
Bekijk bijlage 27176
Ding dat er hier in ligt zorgt voor een verkleining van het verschil van pakweg 20-30 graden tussen links en rechts. Das deze:

Bekijk bijlage 27177
Wauw nou op dag 1 al iets geleerd
Echt totaal nieuw voor mij dank voor je info

Welkom op het genootschap.
Wat een bakbeest is die Goliath :whistle:
Veel BBQ-plezier!

Terug
Bovenaan Onderaan