BasBQ
Beef en Steak

Another Beer Can Chicken

nAffie

Tondelzoeker
Berichten
17
Ik heb deze een paar weken geleden gemaakt, weet dus niet of ik hier wel een tokkie mee kan verdienen, maar wilde het toch even delen hier.

M'n moeder gaf aan nog een heel kippetje in de vriezer te hebben liggen, en toen dacht ik meteen Beer Can Chicken!
Had net een paar weken de Weber MTP op haar balkon neergezet en dit leek me wel leuk om weer een keer te doen. Ik heb dit een paar jaar geleden al een keer gedaan, maar dan op m'n indoor bbq, de Q2400 (foto's en filmpje).
Had die kiphouder nog liggen, en deze paste bij toeval bijna perfect in de GBS holte van de Weber.

Dus moeders heeft de kip een nachtje laten marineren in knoflook, ui, gember, peper en sojasaus. Toen ik aankwam heb ik er een standaard chicken rub op gedaan.
Daarna een kwart blikje bier en wat kipkruiden in de kiphouder gegoten, en nadat de briketjes bijna klaar voor gebruik waren heb ik de kiphouder direct op de brikettenstarter geplaatst zodat het vocht tot het kookpunt kwam.
Toen de kip erop gedrukt en het geheel in het GBS rooster geplaatst. Uiteraard was ik vergeten om de probes van m'n thermometer erin te drukken, dus het was even hannesen om dat in de al hete kip te krijgen een kwartier later.

Heb na een tijdje ook wat groenten (courgette, paprika, boontjes) rond het kippie neergelegd, en wat prei direct boven de briketten. Na een tijdje begon het bovenin toch iets te hard te gaan, dus heb er toen een halve appel opgeprikt... Ik had even niets anders voor de hand liggend, en aan een simpel stukje folie had ik niet gedacht. :rolleyes:

Al met al was het toch een zeer geslaagde poging met prima groentjes en een erg sappig kippie!

1659564869966.png


1659564921359.png


1659564946620.png


1659564959840.png


1659564991887.png


1659565014567.png


1659565065370.png


1659565079420.png


1659565144040.png


1659565179978.png
 
Tok-tok, ziet er heerlijk uit!
 
Mooi resultaat, dat zal blije gezichten aan tafel hebben gegeven.

Helaas leveren resultaten uit het verleden geen badges op, je zult het dus nog een keer moeten maken.
 
Mooi resultaat, dat zal blije gezichten aan tafel hebben gegeven.

Helaas leveren resultaten uit het verleden geen badges op, je zult het dus nog een keer moeten maken.
Da's vast geen straf met zo'n heerlijke kip. :) !
 
Dat ziet er goed uit!! Helaas geen badge maar goeie rede om het nog een keer te maken
 
Mooi gekleurd kippie, de groenten staan er ook goed bij
 
Gewoon nog een keer zo’n lekker kippetje maken is helemaal geen straf.
 
Heel mooi kippetje hoor!
Deze kan je niet vaak genoeg maken haha 😊
 
Dat ziet er een prima kippie uit. Dat moet geen straf zijn om nog eens te maken. Geloof graag dat jullie lekker gegeten hebben
 
Als ik voor iedere kip die ik maak een badge krijg.
Dan moeten ze nog een stuk of 30 kippen erbij zetten 😂😂🤣😂🤣
Zo gewoon dit aankomende weekend even een kip maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan