BasBQ
Beef en Steak

Alternatief voor Memphis-style championship red sauce

 
 
 

Jorizzz

Kooltjesharker
Berichten
114
In het Big Bob Gibson's BBQ Book staat een heerlijk uitziend recept voor Peach Pork Butt. De rub en injectiemarinade zijn prima te doen, maar één onderdeel van de saus is de zogenaamde Memphis-style championship red sauce. Die staat ook in het boek, maar heeft een enorme waslijst aan ingrediënten.

Kent iemand deze saus en is er iets (kant en klaar) wat er op lijkt, of iets dat je makkelijk kunt nabootsen door een andere saus te pakken en wat dingen toe te voegen?
 
Joris dat is een heerlijke saus die je gewoon zelf kan maken. Op de site van noskos staat gewoon het recept 😉.

Jup, dat is volgens mij precies het recept uit het Big Bob Gibson's BBQ boek. Beste lijst aan ingrediënten, ik zocht dus wat makkelijkers ;)
 
Oh sorry verkeerd begrepen. Je kan altijd een paar ingrediënten eruit laten. Liquid smoke gebruik ik sowieso niet 😉.
Maar dan gebruik je toch gewoon een andere rode barbecue saus.
 
Oh sorry verkeerd begrepen. Je kan altijd een paar ingrediënten eruit laten. Liquid smoke gebruik ik sowieso niet 😉.
Maar dan gebruik je toch gewoon een andere rode barbecue saus.
Een andere rode bbq saus is inderdaad mijn idee. Alleen geen idee wat die Memphis style sauce zo bijzonder maakt. Ik wil er niet al teveel van afwijken. Wat ik zo snel kan vinden is dat hij wat dunner, minder zoet en iets zuriger is dan de 'standaard' dikke, zoete BBQ saus. Dus wellicht dat als je zo'n 'standaard' saus pakt en het licht aanlengt met azijn?
 
Je zou het inderdaad met azijn maar ook met appelsap verdunnen.
 
Wat ik me vooral van die saus kan herinneren is dat hij niet heel bijzonder is verder. Was leuk voor een keer. maar ik zou nu gewoon mijn eigen saus pakken.
 
Wat ik me vooral van die saus kan herinneren is dat hij niet heel bijzonder is verder. Was leuk voor een keer. maar ik zou nu gewoon mijn eigen saus pakken.
Wij van Noskos adviseren Noskos 😜 (welke ik nog steeds eens moet proberen 🤔)
 
Terug
Bovenaan Onderaan