Ik doe geen appelsap, zuip de whisky zelf op. Echt heerlijke ribs, ook zonder bbq
Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik doe geen appelsap, zuip de whisky zelf op. Echt heerlijke ribs, ook zonder bbq
Op dit forum komen veel spareribs voorbij wat natuurlijk niet zo gek is. Hierbij vaak de 3-2-1 methode met verschillende tijdsduren.
Wat me op valt is dat er heel vaak wordt gekozen om zowel suiker, agavesiroop als boter toe te voegen bij het inpakken. Dit roep een aantal vragen bij me op:
-Waarom specifiek agavesiroop? Dit is een ingrediënt wat je verder veel minder tegenkomt als andere zoetmakers.
-Is er een alternatief als je de ribben niet te zoet wil? Bij een rub met bruiner suiker erin en een BBQ saus wordt het al snel zoet op zoet. Wat zou je gebruiken bij pittige ribben of ribben die gekruid moeten zijn (bijvv. Mediterraans maar niet zoet).
-Kun je ook volstaan met alleen wat water toevoegen en wellicht wat extra rub in het water voor smaak als het puur om vocht gaat?
Ben benieuwd wat de opties zijn.
Hele goede tips Daan. Rijstazijn, soja en mirrin (sake) zijn hele goede alternatieven die ik ga proberen.