BasBQ
Beef en Steak

Aloha

 
 
 

Jorizzz

Kooltjesharker
Berichten
114
Hallo allemaal,

Als nieuweling op het forum wil ik me bij deze even voorstellen.
Ik ben Joris, 40 jaar oud, uit Almere. Ben getrouwd, heb twee kinderen in de (eind) basisschool leeftijd.

Ik ben een behoorlijke beginneling met BBQ-en. Fantastisch om te doen, maar tot voor kort kwam ik niet verder dan direct grillen op een BBQ van de bouwmarkt van een paar tientjes. Berg kolen erin, vlees vaak genoeg draaien dat het niet verbrand, en dan maar hopen dat het gaar is van binnen. Zwart van buiten, rood van binnen kwam vaker voor dan me lief was. Vervolgens genoeg saus erover om te zorgen dat het nog enigszins eetbaar was. Dat was het wel zo'n beetje, al zet ik het misschien wat sterker aan dan het daadwerkelijk is. Het 'minst amateuristisch' was de ontdekking dat als je de kolen aan één kant van de BBQ deed, je een veilige zone aan de andere kant had, waar de druppels van speklappen niet voor torenhoge vlammen zorgde (en zwarte speklappen).

Nu wil ik toch wat serieuzer aan de slag. Ik heb een paar keer mogen proeven van de mogelijkheden (picanha van mijn zwager bijvoorbeeld) van goed BBQ-en, dat wil ik ook! Ik heb nu een Weber Master-Touch Premium gekocht (E5775). Daarmee kun je volgens mij prima direct en indirect aan de slag en zelfs low and slow zou goed moeten lukken. Theoretisch in elk geval, ik verwacht nog wel een leercurve hier en daar.

Ik heb dit weekend uitgetrokken om een paar (op het oog) niet al te ingewikkelde dingen te bereiden. Vandaag een beer can chicken, morgen moink balls en (no so) atomic buffalo turds. Ik zal daar in een topic op het juiste subforum nog wel wat van laten zien.

Groeten,
Joris
 
Kom maar op met de foto’s!
ga je meteen voor je tokkie.
welkom (y)
 
Hoi Joris,
welkom bij het Genootschap.
Ik heb toen ik begon met BBQ-en mijn oude Weber echt leren kennen na mijn eerste en zeer lange Pulled Pork sessie volgens de Old School methode
(niet inpakken) van 23 uur.;)
 
Welkom hier Joris!
Zo'n keteltje is een top-allrounder ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan