Beef en Steak

Alles op een stokje is beter ... pasta & balls

 

cricque

Stoker
Berichten
303
Alles op een stokje smaakt gewoonweg beter ...

Wat hebben we nodig:

voor de ballen:
- 2-3 wortels
- 2 puntpaprika's
- een paar stengels pijpajuin
- bosje peterselie
- 1 rode gewone paprika
- paneermeel
- 1 a 1,2 kg gehakt
- veel kruiden (oregano, paprika, peper, look, basilicum, tijm) (wij gebruiken hier met moeite zout)

voor de pasta:
- mozarella (geraspt)
- een pakje penne
- tomatensaus (die had ik gisteren nog gemaakt, maar vergeten potje in de koelkast te zetten, dus maar eentje uit de vriezer gehaald)
- basilicum

En voor de rest nog wat kers en/of cherry tomaten, eventueel mozarella
IMG_1934.jpg


Begonnen met alles fijn te snijden voor de ballen. Ondertussen de grote paprika roosteren (in de oven doe ik meestal)

IMG_1935.jpg


Wat pijpajuin & peterselie overhouden, de rest zo fijn mogelijk snijden en de wortels raspen. Het vlees in de kom en al kruiden

IMG_1936.jpg


Groenten er bij
IMG_1937.jpg



De gegrilde paprika effe fijnmixen en daar paneermeel bijdoen, tot je toch tamelijk vaste ballen hebt. Het vocht van de groenten zal de ballen toch sappig houden
Je kan deze al op een stokje doen, of best even in de koelkast zetten, zodat het terug kouder is en pas later alles op een stokje
IMG_1943.jpg



Pasta koken ondertussen. Voor deze al dente is meteen in het ijswater. De pasta mag echt niet te ver zijn. Hij zal toch nog wat garing krijgen


IMG_1939.jpg


Aangezien dit de eerste keer was en dus zowat een experiment wat van alles genomen. De houten stokjes uiteraard tijdje laten weken in water.
De dubbele stokjes van rosle gebruik ik voor zowat alles, en waren net goed


IMG_1940.jpg


Saus opwarmen en lang 2 kanten een laagje tomaten saus geven


IMG_1941.jpg


Eerst de ballen er even op
IMG_1944.jpg


En dan de pasta ... even kort grillen

IMG_1945.jpg



IMG_1946.jpg


Op de plaat leggen, wat basilicum erop

IMG_1950.jpg


Mozarella erop (daarop heb ik nog wat pizza kruiden gedaan)

IMG_1952.jpg



En dan het resultaat ...

IMG_1956.jpg


Op de pasta heb ik nog wat jalapeno, pijpajuin en peterselie ... en nog een potje tomatensaus om te dippen

Het was zeer lekker. De zoon van 6 wou het niet proberen ... De dochter van 9 zei dat ik van nu af aan zo altijd pasta op een stokje mag maken.
Ga ik dit nog maken ... zeker weten. Alleen wel als hapje, want die pasta stokjes nemen veel plaats in. Qua tijd neemt het niet veel in beslag. Je zou er zelfs bijvoorbeeld een soort pizza versie van kunnen maken met daar pepperoni op ofzo
 
Leuk recept, nog niet gezien zoals je de pasta op de bbq bereid. Goed gelukt. :D
 
Leuk recept, nog niet gezien zoals je de pasta op de bbq bereid. Goed gelukt. :D

Het idee komt eigenlijk van een foto die ik al een tijdje terug had gezien, en dat was gelijkaardig maar dan in de airfryer ... En ik dacht toen al: dit ga ik komende zomer ook eens op de bbq proberen.
 
Het idee komt eigenlijk van een foto die ik al een tijdje terug had gezien, en dat was gelijkaardig maar dan in de airfryer ... En ik dacht toen al: dit ga ik komende zomer ook eens op de bbq proberen.
Looking good! het woord zomer is nog ver te zoeken 🤣
 
Zo maak ik mijn pasta altijd, alleen nooit een foto van gemaakt! Alle gekheid op een stokje... dit is waanzinnig leuk bedacht!
 
Gegratineerde pasta maar dan anders, lijkt me erg lekker. weet nog van vroeger dat zo'n gegratineerde pastaschotel uit de oven de bovenlaag, de laag pasta net onder de kaas het lekkerst was zo'n lichte crunch eraan, het water loopt me weer in de mond.
tomatensausje, altijd goed, lekkere balletjes erbij, ik had graag een stokje meegeprikt.
 
Wat een fantasie om zo pasta te maken, heel origineel bedacht en gelukkig smaakte het nog ook 😃
 
Mooi bedacht en super uitgevoerd.
Zal gesmaakt hebben. Petje af !

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Gegratineerde pasta maar dan anders, lijkt me erg lekker. weet nog van vroeger dat zo'n gegratineerde pastaschotel uit de oven de bovenlaag, de laag pasta net onder de kaas het lekkerst was zo'n lichte crunch eraan

Ik maak hier ook regelmatig een ovenschotel met pasta en de randjes zijn echt het beste. Hier heb je dat gewoon helemaal alleen voor jou en hoef je niet te delen. Elke hap heeft wel wat crunch !

Ga dit ook eens "trager" proberen en wat rookhout erbij. Als ik een gehaktbroodje maak op de bbq (ergens de komende weken) dan begin ik aan 100 graden en laat hem zeer rustig oplopen. Zo een uurtje of 2-3 duurt dat voor dat broodje gaar is. Daar is dan nog plaats op mijn plaat voor een paar stokjes, in elk geval het zijn geen dure ingrediënten waar je mee bezig bent om te experimenteren.

Mijn dochter vroeg gisteren al of ik komend weekend terug van die pasta stokjes ga maken. Spijtig dat je zoveel plaats nodig hebt voor een hele hoop te maken
 
Het idee komt eigenlijk van een foto die ik al een tijdje terug had gezien, en dat was gelijkaardig maar dan in de airfryer ... En ik dacht toen al: dit ga ik komende zomer ook eens op de bbq proberen.
Leuk bedacht Cricque 😀

Mooi om te zien dat je het vertaald naar een Bbq versie 👍🏻😋
 
Wat een leuk idee!

Ga ik ook zeker een keer proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan