BasBQ
Beef en Steak

Advies gevraagd

Kevin-

Sprokkelaar
Berichten
28
Beste mede BBQ-ers

Een tijdje geleden een voordeeldoos met 10kg (Spaanse) ribben besteld, nu had ik in de reviews al gelezen dat ze wat taaier zijn, en het advies om ze een uurtje langer te bereiden.

Nu had ik de eerste 4 ribbels 3-2-1 bereidt, dus echt 2 uur ingepakt, normaal zouden ze dan wel fall of the bone moeten zijn. Maar ze hadden nog steeds een stevige bite.

Om ze de volgende ronde malser te krijgen, kan ik ze dan beter een uurtje langer ingepakt zitten ( 3-3-1 ) of een uurtje langer laten roken ( 4-2-1 ) ? Of andere opties?

Heb ook rib Candy besteld om ze af te lakken, op die videootjes bij T-Roy ziet dat spul er zoo lekker uit... ben benieuwd!

Ik hoor graag jullie mening.
 
ik zou ze een half uurtje langer inpakken.
maar wat stop je erbij, bij het inpakken? toch wel voldoende vocht oid, bijv. appelsap?
en dan goed dichtvouwen (eventueel meerdere lagen alu folie) zodat de ribben lekker kunnen stomen en het vocht niet kan ontsnappen.

en de ene rib is de andere niet. soms zijn ze super mals, soms wat taaier. het blijft een natuurproduct.
wij vinden een beetje bite wel lekker. het hoeft van ons geen fall-of-the-bone te zijn. rip-of-the-bone vinden we lekkerder
 
Wat was de rooster temperatuur tijdens het grillen?
 
Bedankt voor de reacties.

Ik heb extra dik alu folie waarvan ik 2 lagen gebruik. En dan doe ik bruine suiker, boter en maple syrup spareribs op de vleeskant erop en dan op de bovenkant hetzelfde en strak inpakken. Ik hou zelf wel van een bite, maar de rest van de fam heeft ze liever fall of the bone ( dus ik wil er precies tussenin gaan zitten).

Mijn rooster temp van mn WSM stel ik met mijn digiq in op 110 graden.
 
Bedankt voor de reacties.

Ik heb extra dik alu folie waarvan ik 2 lagen gebruik. En dan doe ik bruine suiker, boter en maple syrup spareribs op de vleeskant erop en dan op de bovenkant hetzelfde en strak inpakken. Ik hou zelf wel van een bite, maar de rest van de fam heeft ze liever fall of the bone ( dus ik wil er precies tussenin gaan zitten).

Mijn rooster temp van mn WSM stel ik met mijn digiq in op 110 graden.
Misschien de volgende tikkie hoger ik doe m'n ribben meest op 120 gr.C
 
Terug
Bovenaan Onderaan