BasBQ
Beef en Steak

Advies gevraagd: Angus Rosbief van 2,5kg

 

brem

Vuurmaker
Berichten
53
Hoi mensen!

Voor vaderdag wil ik graag mijn Angus Rosbief uit de vriezer halen en in de koelkast ontdooien.
Tot zover moet het wel lukken denk ik haha, alleen weet ik verder niet zo goed hoe ik dit mooie stuk vlees
verder moet prepareren, wat de kerntemp moet zijn en hoe warm de ketel moet worden...

Zijn er mensen met advies, tips of een recept ideeen? :-D

Nadere zoekfuncties via dit forum verteld me dat de kerntemp rond de 45 moet worden voor een rosékleurtje en daarna nog een minuutje of 3 afgrillen?

Kan ik hier van uitgaan of moet ik wat anders doen?

Mijn vrouw is hoogzwanger en dus denk ik dat de kerntemp. wat hoger moet worden.
Wat zou voor Rosbief de 'well-done' temperatuur zijn?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de kern temperatuur niet verhogen, zonde van een goed stuk vlees, en mijzelf maar opofferen om het op te eten.
Zekerheid voor alles 😁😉
 
ik zou hem lekker bewaren om de geboorte te vieren. Dan hoef je hem niet well-done te maken.

als je hem klaarmaakt: kern 45-48 gr en dan kort en hard afgrillen.
voor recepten en smaakmakers moet anders je ff googlen. Je kan alleen peper en zout doen, maar ook een lekkere rub.
Hier op het forum is het al meerdere keren gemaakt, dus er moet iets te vinden zijn. voor rubs kan je in het receptendeel terecht.
 
Wat hierboven al geschreven is.... uitstellen.
 
Het wordt wel de Rosbief (voor de rest van de familie) en er komen wat MOINKBalls bij ;-)

Kern naar 45/47 en heet afgrillen dus. Top, ik zal een topic starten zaterdag ;-)

P.s. Kan ik ergens zien wat alle stickers zijn als je iets maakt (zoals PP of BCC)?
 
Lijkt mij ook dat het zonde is om zo'n mooi stuk vlees well done te eten (tenzij je dit beide lekker vind natuurlijk). Net als hierboven, uitstellen! Beter iets anders prepareren voor vaderdag.
 
Dit is een vraag over bereiding en geen L&S reportage, ik verplaats deze even naar de rookkamer
 
Zou voor een stuk van 2,5 kilo een iets hogere kerntemperatuur dan 45 aanhouden. je wilt uiteindelijk ongeveer naar 52 graden. Klaarmaken, laten rusten en de eerste plak die je afsnijd nog een keer op de grill tot hij well done is. Iedereen blij 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: brem
Zou voor een stuk van 2,5 kilo een iets hogere kerntemperatuur dan 45 aanhouden. je wilt uiteindelijk ongeveer naar 52 graden. Klaarmaken, laten rusten en de eerste plak die je afsnijd nog een keer op de grill tot hij well done is. Iedereen blij 😉

Dit stelde mijn vrouw ook voor haha, ik heb genoeg info voor een prachtig stuk vlees. komt goed! 🙃
 
Terug
Bovenaan Onderaan