BasBQ
Beef en Steak

Action vondst: mini cast iron skillet

Sjuuls

Tondelzoeker
Berichten
11
Deze week was ik toevallig bij de Action, en dan kijk ik toch ook altijd of er nog leuke dingetjes te vinden zijn voor de grill hobby.

In de rek met kruiden en zaden vond ik een mini cast iron skillet met iets van een speculaasmix, de bedoeling is om in het pannetje de koekmix te bakken...
Het koekje zal ik wel moeten bakken nu dat de kids het gezien hebben maar ik was eigenlijk meer in de pannetjes geïnteresseerd.

Het hele setje koste iets van €3,5 de pannetjes zijn ca 15cm in doorsnede en van gietijzer, ik heb de hele rek leeg gehaald (in Boxmeer), ik had al twee gijtijzeren schaaltjes die ik bij de pizza oven gebruik om tomaatjes en paprikaatjes te grillen maar deze zijn een mooie aanvulling om diverse tapas in op te warmen of te grillen.
ze zijn maar heel klein maar omdat ik er nu 5 heb kun je er in en gezelschap toch weel wat in kwijt en het presenteert ook nog eens erg leuk.

Ik ben er blij mee.
Groeten Sjuul
skillet.jpg


skillet.jpg
skillet2.jpg
 
Veel plezier ermee, ik heb er ook een hele zwik van
 
Leuk hoor, van die kleine pannetjes heb ik ook een boel.
 
Ik heb er ook 4 op de kop weten te tikken.

Moeten de pannetjes nog behandeld worden? En hoe kan ik dat het beste doen?
 
Hmm helaas, hier bij de action in de buurt ook niks kunnen vinden..
 
Ik heb er ook 4 op de kop weten te tikken.

Moeten de pannetjes nog behandeld worden? En hoe kan ik dat het beste doen?
Na een grondige schoonmaakbeurt wrijf ik ze in met zonnebloem olie en bak ik ze een half uurtje af op ongeveer 200 graden, daarna opwrijven en opnieuw in de zonnebloemolie zetten voor de twee de ronde. (google cast iron seasoning)
Voor mij voldoen ze dan.
Na gebruik meteen even afspoelen en vervolgens schoon bakken en oliën.
 
Na een grondige schoonmaakbeurt wrijf ik ze in met zonnebloem olie en bak ik ze een half uurtje af op ongeveer 200 graden, daarna opwrijven en opnieuw in de zonnebloemolie zetten voor de twee de ronde. (google cast iron seasoning)
Voor mij voldoen ze dan.
Na gebruik meteen even afspoelen en vervolgens schoon bakken en oliën.
Precies hoe ik het ook doe 😁
 
De skillets zijn er weer!!! Gisteren 4 meegenomen, 2 voor thuis en 2 voor bij mijn partner.

49a21f805bf5194a58fddc5efbf85770.jpg


ad1586c72e4252b178acf964f7015a44.jpg


Ze zijn inmiddels wel ietsje duurder, € 5,95…
 
De skillets zijn er weer!!! Gisteren 4 meegenomen, 2 voor thuis en 2 voor bij mijn partner.

49a21f805bf5194a58fddc5efbf85770.jpg


ad1586c72e4252b178acf964f7015a44.jpg


Ze zijn inmiddels wel ietsje duurder, € 5,95…
Ik heb er vorige week ook twee meegenomen. Viel mij ook tegen dat ze intussen duurder waren ;) Maar alsnog een prima prijs voor een pannetje
 
Hier ook net enkele aangekocht.
Mooie pannetjes. 10 CM diameter, dus kleiner dan vorige keer.
 
Vandaag mijn moeder op bezoek gehad.
Had ze een geschenk bij voor mij.
4 pannetjes van de action.
Nu heb ik er dus 10, misschien wel een beetje teveel 🤔nu.
 
Spiegel eitje voor op een burger.
Diverse tapas.
Appel crumble dessert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan