Beef en Steak

3.....2-1 ribs

BearPils

Kooltjesharker
Dit weekend nog eens twee racks ribben op de kleine outdoorchef klaargemaakt (dat past zonder rekje nog net).
Omdat ik over de middag even weg moest de 3.....(even pauze)2-1 methode gebruikt.

's ochtends de ribben in de rub gezet:
IMG_20210306_081539077.jpg

Vervolgens 3u laten roken met een flink stuk appelhout op zo'n 110°C:
IMG_20210306_085015315.jpg

Dan ingepakt met wat whisky, boter en agavesiroop. De ingepakte ribben mochten vervolgens even rusten omdat ik dus even weg moest:
IMG_20210306_120819047.jpg

Na de middag nog twee uur ingepakt laten verder garen, afgelakt met BBQ-saus en samen met wat garnituur nog een uurtje terug op de Q:
IMG_20210306_183237613.jpg

Op het bordje samen met een deel van de garnituur:
IMG_20210306_184740966.jpg

Zo hee ! Dat zijn inderdaad flinke ribben !! Zien er fantastisch uit. Slim bedacht die pauze tussendoor (y)
had het ook nog invloed denk je ? Waren ze nog malser of was er geen verschil ?

ziet er erg smakelijk uit !!!

Waren inderdaad flinke jongens, 1.1kg per rack en goed bevleesd.
Ze waren even zacht als anders denk ik, om ze wat warm te houden heb ik de oven 5min aan gezet en ze daar in laten liggen (zelfde effect als in een koelbox).
Ik kom de laatste tijd wel wat in de problemen met het formaat van men kogeltje, tijd voor een upgrade als ik de vrouw kan overtuigen 😅

mooi gedaan. Had er nu best wel eentje gelust zeg
zien er goed uit

Die ribs zien er goed uit. Dat moet smullen geweest zijn. En als ruimte een probleem gaat worden kun je altijd een verhoging rackje overwegen. Maar een nieuwe Q is natuurlijk altijd leuker

Die lust ik ook, blijft heerlijk om naar te kijken.

Zien er puik uit! Ruimtegebrek ken ik ook idd. Ik had ook een kleine weber en ben sindskort ook over op een 57 cm. Dat bevalt echt machtig goed. Een hele verademing.

Is’t alleen ruimte gebrek op de Q, bordje ook te klein 😊

Ben aan het uitkijken naar een summit charcoal, maar er is geen haast bij.
Eigenlijk kan ik zowat alles klaarmaken op mijn klein keteltje, enkel een whole packer brisket wordt lastig...

Lekkere ribbels!, ziet er smakelijk uit hoor!
Ben benieuwd welke whisky je gebruikt hebt🔥👍

Lekkere ribbels!, ziet er smakelijk uit hoor!
Ben benieuwd welke whisky je gebruikt hebt🔥👍
Niets speciaals hoor, een blended whisky uit zo een gepersonaliseerde fles met een foto op (het merk staat er zelfs niet op).
Om zo te drinken is die niet lekker, maar goed genoeg om in eten te draaien...
Mijn goede flessen (zo'n 15 stuks ondertussen) verspil ik hier niet aan 😅

Apple Smoked Ribs with Whisky Glace... JUMMIE!

Terug
Bovenaan Onderaan