BasBQ
Beef en Steak

2 spannende bbq weekendjes

 
 

chckstrk

Pitmaster
Berichten
506
Zo afgelopen weekend de kookclub van het werk op visite gehad. Aangezien ik kookte moest het thema bbq zijn. Ze verwachtten een standaard verbrande sateetjes grill denk ik, maar het menu was iets uitgebreider.
Vooraf heb ik brie van de plank met thijm en honing, brie van de plank met abrikozenjam en pecans en roosterbrood van Mac geserveerd.
Het hoofd was Couscous salade, Melanzane alla Parmigiana, Twice baked potatoes van Noskos, Bobby Flays plank Salmon en Cote de Boeuff. De toetjes waren Taartjes van filodeeg, gevuld met vanilleroom frambozen en blauwe bessen http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=12849 en Gesmoorde ananas http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=3483.

Te druk en in paniek om fotos te maken, dus allemaal niet gebeurd, alhoewel ik nog wel wel een fotootje heb van de opstelling en de brie.
0734a4dab2692fa47bf27c1e27f2c072.jpeg

f3d284b64f9f89a847253a5dabeb7eed.jpg


Dit weekend andere bbq-uitdaging, buurtfeest van 30 volwassenen en 18 kinderen van voeding voorzien.
Eindelijk de kans om eens wat 'echts' te serveren ipv van massaspeklappen en spiesjes. Dus het worden spareribs, pulled pork en zalm. Voor de kindertjes broodjes met worst die ik morgen even moet draaien. Dan nog wat salade erbij en dan moet het eigenlijk wel goed zijn. Best wat werk denk ik, maar ik begin vanavond, en de kool voor de coleslaw komt geraspt en wel van de groenteboer. Hopelijk vergeet ik nu niet om fotos te maken.
 
Klinkt heerlijk!

Die kaasjes op de plank, hoe werkt dat precies? Qua temperatuur en tijden enzo? Lijkt me lekker!
 
Pff ik heb met koken voor 8 man al stress! Knap hoor!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lekker bezig. Burendag zal bij jullie nu wel traditie worden :)
 
SilverFox zei:
Klinkt heerlijk!

Die kaasjes op de plank, hoe werkt dat precies? Qua temperatuur en tijden enzo? Lijkt me lekker!

Dat gaat direct op een graad of 200. De plankjes eerst even voorschroeien boven de kolen. (Daar zijn allerlei theorie?n over, weken in water, niet weken, voorschroeien, maar dat laatste deed ik dus.) Dan plank even van de week en de brie er op die je aan de bovenkant belegt met topping naar keuze. Ik had honing/tijm en abrikozen jam/pecannoot. En dan weer op de plank boven de kolen voor een minuut of 10 a 15.
Super lekker, vooral wel boeiend hoe veel invloed de topping heeft.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
chckstrk zei:
SilverFox zei:
Klinkt heerlijk!

Die kaasjes op de plank, hoe werkt dat precies? Qua temperatuur en tijden enzo? Lijkt me lekker!

Dat gaat direct op een graad of 200. De plankjes eerst even voorschroeien boven de kolen. (Daar zijn allerlei theorie?n over, weken in water, niet weken, voorschroeien, maar dat laatste deed ik dus.) Dan plank even van de week en de brie er op die je aan de bovenkant belegt met topping naar keuze. Ik had honing/tijm en abrikozen jam/pecannoot. En dan weer op de plank boven de kolen voor een minuut of 10 a 15.
Super lekker, vooral wel boeiend hoe veel invloed de topping heeft.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan