BasBQ
Beef en Steak

2 BBQ sessies op winter namiddag!

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Vanmiddag heb ik bij een gevoelstemperatuur van -11C toch de OTP aangestoken hier (de 11e keer in 2013) en 2 sessies achter elkaar gedaan!
Sessie 1: Spiff's hamburgers volgens het bekende recept: wat een heerlijkheid was dat weer!
Sessie 2: MOINK balls, waarbij ik wat kleine problemen had om de temperatuur in de dome constant te houden.
De Bricos kokosbriketjes die ik testte vandaag hadden nogal wat meer as dan de Eco's die ik normaliter inzet en daarom moest ik af en toe even deze as van de briketten halen om de temperatuur op peil te kunnen houden.
Uiteindelijk alles op zijn pootjes terecht gekomen.
Het resultaat van beide sessies was tot volle tevredenheid en viel goed in de smaak bij alle eters, inclusief mijzelf.
Hieronder een korte foto reportage.....
Bedankt voor het kijken!

spiffsgehakt_zps9586bdb7.jpg


spiffsinpers1_zpsad3b554b.jpg


spiff4xinplastic_zps12cd2451.jpg


spiffs0_zps04d0f8c1.jpg


spiffs3_zps6c0da50a.jpg


spiffs1_zps43b2ea26.jpg


moinks2_zps7bef42a4.jpg


moink4_zps5c4b36fe.jpg


moinks3_zps69d1e950.jpg

 
Mooi gedaan, en hulde voor het doorzettingsvermogen!
 
Prima sessies.
Met de handjes boven de Q is het nog wel uit te houden.
 
Er is in elk geval heerlijk gegeten daar, dat kan niet anders! Mooi hoor!
 
Daar gaat de gevoelstemperatuur toch weer van omhoog :)
 
ja dat klopt Gerard!
enne...jij gefeliciteerd met je 1000-e posting (zie het toevallig)
 
lekker hoor!
 
Prima combo en ziet er prima uit. had wel iets gelust vermoed ik  ::)
 
dat zijn 2 hele mooie en lekkere seiies geworden, proficiat
 
Zo, jij hebt een stel lekkere ballen daar zeg ;) En je burgers mogen er ook zijn!
 
ja Dennis, de Spiffs burgers waren (net als de MOINKS) buitengewoon lekker, de deksel van de beschuitbus was prima als hamburger pers tool....
Davelaar jodenkoeken hier in de regio nog niet kunnen scoren....
 
Toch vreemd dat die bussen niet gewoon door heel NL worden verkocht. Ik zal een beetje door eten en extra deksels mee nemen naar de meating ;)
 
Ik heb me met de deksel van de beschuitbus ook goed kunnen redden.
Nu ook even kijken of ik een klein dekseltje kan vinden om mini-hamburgers te maken, zijn leuk voor feestjes en partijen.
 
Zo dat ziet er lekker uit...... En idd hulde voor het doorzettingsvermogen het was echt koud gister!
 
structor zei:
Spiffs zei:
lekker! en sexy streepjes!
Inderdaad mooie streepjes, op een gewoon weber rooster, hoe doe je dat...
Vraag ik me ook af. Lukt meestal enkel op een vuile rooster maar dat ziet er nu niet het geval uit, ziet er een goed onderhouden rooster uit als je het mij vraagt.

Trouwens: lekker gegeten ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan