BasBQ
Beef en Steak

1e run met de digiq dx2 (ribbels)

 
 
 

smeinkie

Pitmaster
Berichten
615
Vandaag voor de eerste keer een sessie ribbels op de wsm met mijn bbq guru digiq dx2.

Ik heb als rub voor de ribbels de "piggy mix" van Smookey Goodness gebruikt.

De wsm in gereedheid gebracht, alles aangesloten en wachten tot ie op temperatuur is.

 
Mooi speelgoed :D
 
Ik ben benieuwd wat de range in temperatuur bij jou is. Mijn qmaster houd de temperatuur op ongeveer 3 a 4 graden afwijking (113-117 met 115 ingesteld).

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

 
Mooie hulpmiddelen! Maken het leven een stuk relaxter ;)
Succes!
 
Corporal zei:
Ik ben benieuwd wat de range in temperatuur bij jou is. Mijn qmaster houd de temperatuur op ongeveer 3 a 4 graden afwijking (113-117 met 115 ingesteld).
Denk dat een DigiQ ongeveer in dezelfde breedte opereert alleen zie je dat niet 1..2..3, omdat de DigiQ tussen de 113-117 graden dit gewoon afrond naar de ingestelde temperatuur van 115 graden en deze temperatuur dan ook op het display laat zien. Dus 115 graden op het display van de DigiQ kan dus in werkelijkheid ook 113 graden zijn, alleen om dat zeker te weten moet je dat met een tweede thermometer meten  :D
 
Of in debug modus zetten (ik kan me tenminste iets herinneren uit de handleiding, lang geleden)
 
Riestad zei:
Mooie hulpmiddelen! Maken het leven een stuk relaxter ;)
Succes!

jammer dat ik totaal geen verstand heb van die nieuwerwetse  electronica heb.
en helaas dus tijdens een lange sessie buiten bij mn oven moet blijven . :(
 
AV zei:
Riestad zei:
Mooie hulpmiddelen! Maken het leven een stuk relaxter ;)
Succes!

jammer dat ik totaal geen verstand heb van die nieuwerwetse  electronica heb.
en helaas dus tijdens een lange sessie buiten bij mn oven moet blijven . :(


Komt niet veel bij kijken :

Kabels erin
Temperatuur instellen
Wachten tot die piept!

 
Dit werkt echt geweldig! En wat Riestad ook zegt er komt niet veel bij kijken, kabels erin, temperatuur instellen en wachten. :D

Ik had hem ingesteld op 115 graden en in de beschrijving staat dat er 1 ? 2 graden verschil kan zijn met de werkelijke temperatuur. Ik heb het overigens niet nagemeten met een andere thermometer.

Na ongeveer 30 minuten stond de teller netjes op 115 en dan hoef je er verder ook niets meer aan te doen. Ik heb de ribbels klaar gemaakt via de 3-2-1 methode en kon zo ook nog de "open lid" functie testen. En ook dat werkt netjes! Wanneer de deksel van de wsm open gaat, daalt de temperatuur heel snel. Deze functie zorgt er voor dat de fan niet als een malle gaat blazen en de temperatuur omhoog knalt wanneer de deksel er weer op staat. Hij wacht even voordat hij de fan weer inschakelt en na een paar minuutjes stond de teller weer keurig op 115.

Ik ben zeer blij met dit apparaatje en kan straks tijdens een nachtelijke pp sessie gewoon gaan slapen :D :D
 
Lust ik wel!
 
Prima eindresultaat, hoeft niks bij ik schuif zo aan :)
 
op big green egg is de digiQ dx2 ook een top ding
 
bakker zei:
op big green egg is de digiQ dx2 ook een top ding
Jeps, die ervaring heb ik ook.
Ondanks dat hij enorm stabiel is en je eigenlijk amper hoeft aan te passen zonder controller, is met een dx2 toch wel heerlijk 'werken' :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan