BasBQ
Beef en Steak

1e PP op de Bastard

 

MarcoPK360

Kooltjesharker
Berichten
108
Niet mijn eerste pulled pork, maar wel de eerste op de Bastard die ik sinds zaterdag heb.
Het was mijn beste tot nu toe, qua structuur en smaak :).
Info:
- 2,08 kilo procureur via internetslagerij.nl
- Marabu houtskool met 2 kersen chunks als brandstof/rookhout
- Southern Dutch 'This is It' all purpose rub zondagavond mee in gewreven
- 7 uurtjes ongeveer op 105 graden gehad
- ingepakt in folie rond de 72 graden kerntemp
- laten garen tot 94 graden kern
- uurtje laten rusten in de folie
- na het pullen wat Blues Hog Smokey Mountain erin gedaan voor de smaak

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg
 
Ziet er lekker uit, niet geinjecteerd?;)
 
Hij smaakte heerlijk inderdaad. Ik heb hem niet geinjecteerd, dat doe ik eigenlijk nooit. Ik heb daar ook nog weinig aandacht aan besteedt (geen spullen ook ervoor etc). Maakt het veel verschil?
 
Ziet er heerlijk uit. Gefeliciteerd met je Knorretje. Injecteren maakt altijd uit, je voegt smaak toe en zeker met zo’n groot stuk vlees maakt dat uit. Maar het is bij procureur zeker niet nodig. Je voegt na afloop toch vaak saus of iets dergelijks toe.
 
lekker hoor
mooi bordje zo: pp en friet 💪

gefeliciteerd met je knor
 
Gefeliciteerd met je Knor 🥳 en ja waarom altijd pulled pork op een broodje, het is met patat net zo lekker👍
 
Bedankt allemaal, ook voor het knorretje :)!
Inderdaad Jet, bij wat lekkere patat is het ook zeer goed te doen. Misschien dat ik het ook nog een keer over doe met zelf gemaakte friet. Ik hoorde laatst mijn schoonvader over dat de aardappels mooi van formaat zijn dit jaar. De snijder heb ik al thuis liggen ervoor.
@ Frits, bedankt voor de info. Injecteren is dus vooral van belang als je weinig na afloop toevoegt qua saus en dergelijke?
 
Mooie pork geworden
Injecteren zal, denk ik, ook aan het soort vlees liggen.
 
Lekkere run. PP ziet er lekker sappig uit.
Gefeliciteerd met je knorrie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan