BasBQ
Beef en Steak

1e keer Pulled Pork.

 
 

Jeffievb

Stoker
Berichten
382
Beste forumleden,

Na 2 maanden in het bezit te zijn van mijn ' Grill Guru', voor het eerst Pulled Pork gemaakt( eindelijk).
Bij de Hanos een mooi stuk procureur gehaald van 3 kg, en deze een avond van tevoren geïnjecteerd met de marinademix volgends het recept van Noskos.
20200901_213007.jpg


Vervolgens het stuk procureur met de ' Noskos Pulled pork' kruiden in de Rub gezet.
20200901_214634.jpg


Ziet er nu al goed uit !! :D

Ik heb de avond ervoor de Kamado al voorzien van nieuwe kolen, en gezorgd dat alles ' Ready to go' was. De volgende ochtend om 8:00 de kamado aangestoken / temperatuur geregeld ( 110 graden op het rooster/1 probe boven het rooster en 1 in het vlees/rookhout op het vuur ( 2,5 blokjes kersenhout )/platesetter + lekbak en natuurlijk de procureur op de Q.
20200902_082137.jpg



Het begon meteen al goed te roken ! Na 5 uurtjes zag het vlees er zo uit en heb ik de Glaze aangebracht.
20200902_133520.jpg

20200902_133855.jpg


Het vlees heb ik nog ongeveer 2,5 uur laten liggen tot ik een kern temp had van 78 graden. Vervolgens het vlees ingepakt met aluminium folie en het nog ongeveer 1,5 uur laten liggen tot ik een kerntemp had van 92 graden. Ik probeerde bij 88 graden al te prikken, maar toen ging het op sommige plekken the nog wat stroef.
20200902_160148.jpg


20200902_173719.jpg


Het vlees van de Q gehaald, nieuw folie eromheen, en nog even een uurtje laten rusten ( tot de visite kwam ).

Ik was een beetje bang dat 3 kg te weinig was, maar uiteindelijk hebben we er zowat 3 dagen met een aantal personen van gegeten:ROFLMAO:.

Zie hier het eindresultaat ;
20200902_192725.jpg

20200902_193303.jpg


Best een aardig klusje voor op een doordeweekse dag. De volgende keer zou ik het op een zaterdag doen met een aantal vrienden en een aantal pilsjes erbij:p.

Hopelijk eindelijk een varkentje in the pocket !!🐷
 
Lekkere broodjes P.P. ik ben geen wittebrood fan maar deze had best wel willen proeven. :)
 
Lekkere broodjes P.P. ik ben geen wittebrood fan maar deze had best wel willen proeven. :)

Precies mijn idee! Ik zie hier de heerlijkste stukken procureur voorbij komen, waaronder bovenstaande foto's ziet er top uit, en 9 van de 10 keer eindigt het op een wit bolletje. Wellicht zijn hier veel mensen die een wit bolletje erg lekker vinden, maar wat mij betreft zijn er veel betere opties om het geheel nog veel aantrekkelijker te maken.

Los daarvan mooie run!
 
Ziet er heel goed uit. Complimenten!
 
Mooie run en doe mij ook maar op een wit broodje
Je kan voor een zaterdag altijd een oproep hier plaatsen 😉
 
Precies mijn idee! Ik zie hier de heerlijkste stukken procureur voorbij komen, waaronder bovenstaande foto's ziet er top uit, en 9 van de 10 keer eindigt het op een wit bolletje. Wellicht zijn hier veel mensen die een wit bolletje erg lekker vinden, maar wat mij betreft zijn er veel betere opties om het geheel nog veel aantrekkelijker te maken.

Los daarvan mooie run!

Ben ik volledig met je eens. Normaal eet ik geen wit brood, maar zag het ook bij de meeste mensen voorbij komen. Volgende keer ga ik het denk op een taco of wrap proberen !
 
super lekker ziet het er in ieder geval uit... en het mooie is, dat je het gewoon nog eens kan maken :)
Mooi werk (y)
 
Dit ziet er weer toppie uit.
Geeft inspiratie voor zaterdag.
Dan doe ik PP met een lekker glas bier erbij.
 
Mooi verslag en een prima eindresultaat. Moet binnenkort ook maar eens een PP gaan maken.
 
Klinkt als een mooie run! Het resultaat mag er wezen. Gefeliciteerd met je Knorretje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan